Sunday, December 31, 2006

vrolijk kerstfeest


Het is al weer even geleden, maar mama had het zo druk dat we er niet aan toe kwamen om ons kerstverhaal op te schrijven... Op zondag ben ik met papa, mama en Marlot naar de stad geweest. Ik vroeg steeds of de kerstman ook bij ons kwam. Mama vertelde dat hij alleen bij kindjes kwam waar sinterklaas niet is geweest, maar dat we met kerstmis een kadootje geven aan iemand die je heel lief vindt. Ik mocht dus een kadootje voor Marlot gaan kopen. In de winkel koos ik na lang wikken en wegen voor een saxofoon. Die vond ik zooo mooi!! We hadden het kadootje ingepakt en ik mocht hem zelf op mijn kamer verstoppen. Ik wilde de hele dag boven kijken of hij er nog lag. En eindelijk was het dan kerstmis... Toen ik wakker werd hingen er in mijn eigen kerstboom allemaal chocoladedingen en op mijn stoeltje lag een chocoladekerstman. Dat was een leuke verassing! Ik ging snel naar papa en mama om te vertellen dat het kerstmis was en na Marlot haar fles gingen we snel naar beneden. Daar was de tafel al heel mooi gedekt en onder de kerstboom lagen de kadootjes die we voor elkaar gekocht hadden. Daar moesten we natuurlijk mee beginnen!! Voor mama lag er mooie lingerie onder de boom en voor papa een leren tas om alle spullen in te doen als hij gaat werken. Voor Marlot was er een nieuwe tas voor als ze ook naar de Kloek gaat en een rammelaar. En natuurlijk de saxofoon. Ze vond hem mooi hoor, maar ze is er nog wel een beetje klein voor. Dus moet ik het steeds voor doen... Voor mij was er een setje van de 3 koningen voor bij mijn playmobilstal, een nieuwe moeilijke puzzel en een toverstafje dat echt licht geeft. Na de kadootjes gingen we aan tafel. Zelfs de kaarsen op tafel mochten aan! We aten allemaal lekkere broodjes en croissantjes. Na dit heerlijke onbijt zijn we uitgebreid in bad gegaan en hebben we allemaal onze mooie kerstkleren aangedaan. Want na de koffie met lekkere taart gingen we naar Opa Fred en oma Annelies om daar ons feestmaal te gaan eten. Maar daar vertel ik straks meer over!
Kusje van Noud

No comments: