Saturday, December 02, 2006

Oh, kom er eens kijken....


Vanmorgen was ik al heel vroeg wakker en wilde ik naar beneden gaan. Nadat papa en mama mij een paar keer terug hadden gestuurd, mocht ik om 7 uur dan eindelijk naar beneden. En ja hoor, de manderijen waren weg en de borrel was op! En daarvoor in plaats lagen er smarties en chocolademunten in mijn schoen. Ook lag er een klein kadootje voor mij en Marlot. Voor mij zat er een doosje met klei en vormpjes in en voor Marlot een rammelaar. Nadat we aangekleed waren, ging ik met mama naar de bakker. Daar was een echte zwarte piet in de winkel. Alle kinderen die een piet geknutseld hadden, mochten een kadoot je uit zijn zak uitzoeken. Ik dus ook. Ik koos een heel mooi potlood en kreeg ook nog een zak met pepernootjes. Piet vertelde dat Sinterklaas mijn pietje zo mooi vond, dat hij hem mee naar Spanje wilde nemen. Nou, dat mag best hoor! Toen we thuis kwamen,vroeg papa of ik even mee naar de slager wilde. Opa en oma en Kerijn en Martine zouden 's middags komen om mee te gaan gourmetten. Dat wilde ik wel. Het was gezellig in de stad, overal waren mooie etalages en ik kreeg een lekker plakje worst van de slager en een doosje rozijntjes van de bloemenman. Kerijn en Martine kwamen al heel snel toen we thuis waren. Ik had met mama weer mijn lekkere zwarte pietencakejes gemaakt. Toen opa en oma er ook waren, had mama allerlei lekkers op tafel gezet. We zongen heel hard alle sinterklaasliedjes die ik kende en ineens werd er heel hard op het raam gebonst. Voor de deur stonden allemaal zakken vol met kadootjes! Ik werd er helemaal zenuwachtig van. Op alle kadootjes stonden namen voor wie ze waren. Ik bracht de kadootjes steeds weg. Marlotje lag lekker in haar bedje te slapen , dus ik mocht haar kadootjes ook open maken. We zijn echt heel erg verwend. Ik heb een kruiwagen gekregen, playmobil, duplo, een mixer, puzzels en nog veel meer. Marlot kreeg veel vlinder-dingetjes voor op haar kamer en heel mooie kleertjes. Ook was er een pakje met een brief waarin stond dat ik boven naar een kado moest gaan zoeken. Uiteindelijk zag ik op papa's en mama's slaapkamer een heel groot pak staan. Papa nam het mee naar beneden en er toen ik het open had gemaakt, zat er een oventje in! Die wilde ik al heel lang hebben. Voor papa en mama waren er ook een heleboel kadootjes. Toen alles was uitgepakt , hebben we nog heel lekker gegourmet met zijn allen. Ineens was ik wel heel moe en vroeg ik of ik naar bed mocht! En daar lig ik nu heerlijk te dromen van deze mooie pakjesavond....
Kusje Noud en Marlot

No comments: