Friday, December 22, 2006

Mijn lieve zusje



Nou is mijn lieve zusje zo verkouden! En dat vind ik heel zielig. Vooral als ze een fles gedronken heeft moet ze heel erg hoesten! Mama moet haar dan echt even rechtop zetten, anders krijgt ze het heel benauwd. Ze is ondertussen al weer 4 maanden. Ze moest woensdag naar het consultatiebureau en ze is nu 60 cm lang en weegt 6 kilo. Ze vonden dat ze het heel goed doet, alleen zijn die blozende rode wangetjes wel erg schraal. Maar daar heeft ze nu ook zalf voor gekregen. Omdat ze zo verkouden was, hoefde ze dit keer geen prik. Die krijgt ze nu donderdag. Mama is ook een beetje ziek, ze heeft oorontsteking. Gelukkig heeft ze meteen pilletjes van de dokter gekregen, is ze hopenlijk met kerstmis van de pijn af. Ik heb de afgelopen dagen veel in huis gespeeld. Soms vindt mama mij wel heel dwars, maar ach dat valt wel mee hoor. ....Ook vinden ze dat ik een grote fantasie heb, maar hoe komen ze daar nou bij??? Ook speel ik op het moment graag met mijn grote buurjongen Pim. Maar wel alleen als zijn vader of moeder thuis zijn, bij de oppas vind ik het wel heel spannend!! Op de kloek hebben we al een beetje kerstmis gevierd, we hebben met z'n allen pannenkoeken gegeten. Het was heel gezellig en lekker! Thuis zijn we ook alles aan het klaarmaken voor kerstmis. In mijn adventskalender zitten nog maar 2 dichte vakjes, dus is het al bijna kerstmis! Maandag gaan we bij opa Fred en oma Annelies eten. Kerijn en Martine, Otto en Trees, Martin en Anja en oma koekje komen ook. Ik heb hele stoere kerstkleren met een echte stropdas, dus dat wordt gezellig. En de dag daarna gaan we bij Rogier en Christa lekker gourmetten met opa Walter en oma Jose. Nog een paar nachtjes slapen....
Dikke kus ,
Noud

No comments: