Wednesday, December 06, 2006

dag sinterklaasje...


Helaas is sinterklaas nu echt weer op weg naar Spanje! Maar wat heeft hij ons verwend!! Gistermorgen ging ik zoals altijd op dinsdag naar de Kloek. Maar ik was nog niet binnen of er stormden allemaal kinderen op me af om te vertellen dat Sinterklaas vandaag op de Kloek zou komen. Dat vond ik ineens wel heel erg spannend en ik wilde toen eigenlijk met mama mee naar huis. Vooral omdat mama niet bij het sinterklaasfeest mocht blijven... Maar achteraf ben ik heel blij dat ik gebleven ben!! Sinterklaas kwam in de speelhal met 2 zwarte pieten. Ze deden allemaal kunstjes en fietsten op stepjes. We hadden allemaal mooie pietenhoeden en mijters gemaakt. Toen sinterklaas in onze groep kwam, kregen we allemaal een kadootje. Omdat ik als eerste kreeg, zei ik tegen Elena dat ik best even wilde helpen met uitdelen. En dat deed ik heel goed (ik had natuurlijk ook al een paar keer geoefend!). In het kadootje zat een soort bob de bouwer met een zaag en allerlei gereedschap.Toen papa me op kwam halen, zei ik dat ik een heerlijke dag had gehad!! Maar toen was het feest nog niet afgelopen. ....Mama had thuis lekkere soep gemaakt met stokbrood en allerlei andere lekkere dingetjes. We zaten heel gezellig aan tafel te eten toen er ineens aangebeld werd. Mama riep of wij even op wilden doen, omdat ze net in de keuken brood aan het snijden was. En toen ik open deed, stond er een nog een zak met kadootjes voor de deur. Er zat een kaart aan waar sinterklaas op geschreven had dat hij nu echt terug naar Spanje ging, maar dat hij nog een paar allerlaatste kadootjes voor ons had. Voor mama zat er een mooie beker van het nieuwe servies in, voor papa een lekker luchtje, voor Marlot een nieuwe lamp voor op haar kamer en voor mij...... een heel mooi huis van Playmobil! Het is een boswachtershuis met een grote boom erbij met een boomhut. Ook zitten er heel veel diertjes en andere spulletjes bij, maar mama heeft een aantal heel kleine dingetjes nog bewaard voor als ik wat groter ben. Wat ben ik verwend he!!!Dank je wel sinterklaas voor alle mooie kadootjes en tot volgend jaar!
Dikke kus ,
Noud

No comments: