Wednesday, November 29, 2006

Wie komt er alle jaren....







Vandaag was het weer zover; Sinterklaas kwam bij papa op het werk! Vanmorgen was ik al vroeg naar opa Fred en oma Lies gegaan om mijn schoen leeg te halen (en omdat Marlot een foto van haar heupjes in het ziekenhuis moest laten maken). Bij mij lagen er pepernoten, een marsepeine sinterklaas en een boekje van Bobbi en kerstmis in. Marlot kreeg een vilten kerstboom en ster voor op haar kamertje. En er lagen ook nog manderijnen in!! Wat worden we toch verwend.Ik had opa ook nog hard meegeholpen in zijn wintertuin. Toen we thuis kwamen ben ik even lekker televisie in mama's bed gaan kijken, want ik moest toch een beetje uitrusten voordat ik naar sinterklaas kon gaan. En dat was maar goed ook! Toen we in de kantine van papa's werk waren, zaten daar al een heleboel kinderen. Ik herkende Iris en Sterre eerst helemaal niet, zij waren verkleed als zwarte piet!! We mochten allerlei lekkers en drinken pakken. Toen we liedjes gingen zingen, kwamen Sinterklaas en zijn zwarte pieten binnen! Eerst vond ik het een beetje spannend. Marlot en ik moesten namelijk als een van de eerste bij sinterklaas komen. Gelukkig ging papa mee. Ik had 's middags heel hard zitten kleuren voor sinterklaas en zwarte piet. Ze vonden mijn tekeningen dan ook erg mooi!! Sinterklaas vroeg of ik een liedje voor hen kon zingen. Dat durfde ik wel hoor en samen met mama zong ik "sinterklaas kapoentje". Ook vertelde ik aan sinterklaas dat Marlot vanmorgen haar hele romper onder had gepoept bij oma Lies. Sinterklaas moest daar wel een beetje om lachen. De pieten kenden ik nog wel van vorig jaar, dat zijn degenen met een zak vol snoepjes!! Daarna mochten alle andere kinderen bij sinterklaas komen. Dat duurde nog wel een beetje lang, maar gelukkig mocht ik met papa's collega's tafelvoetballen en was er een heleboel te snoepen.



Toen alle kinderen bij sinterklaas geweest waren, deelde sinterklaas de pakjes uit. Voor iedereen had hij een pakje meegenomen uit Spanje. Voor Marlot was een gek speelgoedbeest dat allerlei grappige geluidjes maakt en voor mij een heel leuk spel. Als je op een knop drukt, maakt het een geluid van een dier. Je moet dan snel het goede plaatje erbij zoeken. Ik heb het ook nog even met zwarte piet samen gespeeld. En nadat we een heel hard"Dank u sinterklaasje" en "dag sinterklaasje" hadden gezongen, ging sinterklaas weer op pad naar andere kinderen. Ik mocht met papa op de fiets mee naar huis. We fietsten in het donker en ik vertelde honderduit over alles wat ik vandaag had meegemaakt!! Thuis merkte ik nog wel op dat dit een andere sinterklaas was, want deze had een bril op !?!? Maar papa en mama zeiden dat dat was omdat sinterklaas de brieven moest lezen.... Ik hoop in ieder geval dat hij nog lang in Nederland blijft!
Kusje van Noud

2 comments:

Anonymous said...

Nou Nou wat een verwennerij door Sinterklaas hoor! Jullie moeten wel heel erg lief geweest zijn! Wat kun jij goed een tekening maken en kleuren Noud.
Dikke kus wendy en dikke knuffel van Karlijn

Maud & Floor said...

Leuk is dat hé, Sinterklaas vieren. Ik heb hem vorige week ook al in het echt gezien op Pappa's werk alleen daar had hij zijn bril niet op! Ben benieuwd of hij nog meer kadootjes aan je geeft dan kunnen we daar lekker mee spelen als ik weer eens langs kom. Trouwens dan kun je me ook wel leren kleuren

Liefs Maud