Saturday, November 18, 2006

Zie ginds komt de stoomboot


Ja, eindelijk is het dan zover; Sinterklaas is in Nederland! Ik snap alleen nog niet helemaal waar hij dan nu is.. Terwijl ik met mama en papa naar de televisie zat te kijken, keek ik steeds maar naar buiten. Mama zei; jippie, sinterklaas is weer in Nederland, maar ik zag nog helemaal niks buiten... Dus ga ik zo met papa maar een wortel voor in mijn schoen kopen, want de pieten komen vannacht wel iets in mijn schoen brengen!?! (maar ik ZIE toch helemaal geen pieten en sinterklaas buiten!!)En van Sinterklaas krijg ik pas kadootjes als hij zelf jarig is. Ik vind het maar een ingewikkelde bedoeling hoor, maar ach, kadootjes en snoep zijn altijd leuk. Met mama heb ik vanmiddag pieten-cakejes gemaakt. Eerst hadden we cakejes in de oven gebakken en daarna hebben we er chocola over gesmeerd. Toen die nog zacht was, hebben we er pepernootjes als ogen ingelegd en een rozijntjesneus en een dropveter mond. Ook hebben we er haren van hagelslag op gemaakt. MMmmmm, het leukste vond ik het snoepen! Mama moest af en toe echt snel zijn , anders had ik alles al op.Gisteren hadden mama en ik een stoomboot geknutseld. Mooi geworden he? Het herfsttafeltje hebben we opgeruimd,nu zijn de sinterklaasspulletjes aan de beurt. Ik kwam in de sinterklaasdoos allemaal leuke spulletjes van vorig jaar tegen; mijn sinterklaasbord, mijn sinterklaaspuzzel en mijn dvd van sinterklaas in sesamstraat. Die vond ik vorig jaar zo leuk!! Vanavond mogen we onze schoen zetten, ik zei al tegen papa en mama dat ik dan wel een liedje voor Marlotje zal zingen. Ik was net al begonnen met "sinterklaas citroentje".
Doeii,kusje Noud

No comments: