Wednesday, November 08, 2006

klutselen


Vandaag heb ik met mama een lampion "geklutseld". Ik mag vrijdag nl mee met mama naar school om in de Sint Maarten's optocht te lopen. We hebben van een leeg limonadeflesje een heel mooie vlinderlampion gemaakt. Eerst mocht ik het lijfje beplakken en daarna de vleugels beschilderen. Mama heeft er nog glitters over gestrooid. De lampion ligt nog te drogen, maar als ie klaar is zal ik vragen of mama er een foto van maakt. Papa is gisteravond weer thuis gekomen!! Ik had hem best wel gemist. Jammergenoeg moest hij vanmorgen weer gewoon werken... Ik had gisteren mijn speen op de Kloek laten liggen. Gelukkig hadden we nog een oude liggen, maar vanmorgen wilde ik toch wel graag mijn apenspeen hebben. Dus heeft mama even opgebeld en konden we hem op gaan halen. Ik vond het echt heel raar dat alles op de Kloek gewoon doorging zonder dat ik erbij was!! Daarna zijn we bij opa en oma koffie gaan drinken. Richard en Dini waren er ook. Ik vond het leuk om ze weer eens te zien!!Ik wilde liever bij opa blijven ipv boodschappen doen en opa vond dat gelukkig ook goed. Ik mocht samen met opa afwassen!! Dat was pas echt leuk.Helaas hebben we thuis een afwasmachine.....Toen we thuis kwamen dacht ik dat ik niet moe was. Ik zei tegen mama dat ik niet meer wilde slapen 's middags (ik heb immers ook al geen luier meer aan, dus ben ik al groot!!), maar mama vond dat ik toch even in bed moest gaan liggen. Dat vond ik niet leuk, maar deed het toch. En sliep 3 en half uur!! Ik was stiekem dus toch wel een beetje moe... Toen ik eindelijk beneden kwam, had mama alles al klaar gezet voor het lampionknutselen. Knutselkleed op tafel, plak, papier en verf klaar en natuurlijk mijn kliederschort. Ik vind dit altijd zo gezellig. Muziekje aan, pepernoten erbij en kliederen maar...... Vanavond heb ik met papa nog lekker gespeeld en heeel vaak op het potje gepoept. Nu ga ik gauw slapen.
Dikke kus Noud

1 comment:

Anonymous said...

Nou Noud ik ben erg benieuwd naar jouw lampion. Morgen kom je me ophalen en dan gaan we gezellig meelopen in de optocht. Trek maar goede schoenen aan want het blokje om is een blok om geworden. Ach mama zal de wagen wel meenemen (toch Maartje?) Tot morgen!!!