Friday, November 10, 2006

ik loop hier met mijn lantaarn..



Ik loop hier met mijn lantaarn,
en mijn lantaarn met mij.
Daar boven stralen de sterren,
beneden stralen wij.
Vanavond mocht ik met mama mee naar de sint Maarten's optocht op haar school. We gingen in het donker samen in de auto Rosemarie ophalen en toen naar het schoolplein. Daar waren al heel veel andere kinderen met hun lampion. In het donker zag je alle lichtjes heel mooi. Omdat ik al erg moe was en het toch wel een beetje spannend vond, mocht ik in de buggy zitten. We gingen eerst een stukje lopen en toen even op een hoekje kijken naar alle andere kinderen. Die vonden het heel leuk om mama en mij te zien. Ze vonden mijn lampion ook heel mooi. Daarna gingen we weer op pad. Toen we bij een heel donker paadje kwamen, wilde ik graag even bij Rosemarie aan de hand lopen. Daar zag je de kleurtjes van mijn lampion goed joh! Onderweg stonden er ook nog groepjes juffen te zingen. Ook hadden er mensen onderweg vuurkorfen aangedaan in hun tuinen en waren er veel lampjes. Op het schoolplein was een heel groot vuur en kregen we warme chocolademelk en manderijntjes. Ik heb nog even bij hek naar het vuur staan kijken en toen werd ik echt heel moe. In de auto viel ik al in slaap en nu lig ik al een hele tijd te dromen van alle lichtjes.. Het was een prachtig begin van een bijzondere feestmaand!
Kusje Noud

No comments: