Thursday, November 22, 2007

Sinterklaasje, kom maar binnen met je knecht!


Maandag en dinsdag zijn we weer naar de Kloek geweest en gistermorgen ben ik naar de speelzaal geweest. En overal zijn we druk bezig met het thema sinterklaas. Op de Kloek hadden ze een zwarte pietje op mijn wang geschminkt, was er een strooipiet, hebben we een filmpje over sinterklaas gekeken en op pietenmuziek gedanst. Op de speelzaal hebben we samen met de opa's en oma's mijters gekleurd en sinterklaasliedjes gezongen en mochten we allerlei speelgoedplaatjes uitknippen om op een zak te plakken. Maar het allerleukste was het sinterklaas bij papa op het werk! Gistermiddag gingen we naar papa's werk toe. Daar zag ik al gauw mijn vakantie-vrienden en vriendinnen uit de Ardeche! Ik heb met de getafelvoetbald en we kregen allemaal lekkers. De kantine was heel mooi versierd en je kon ook een kleurplaat versieren met allemaal stickertjes. Ineens ging de muziek uit en begonnen we allemaal heel hard "sinterklaasje kom maar binnen met je knecht" te zingen. En ja hoor, daar kwam sinterklaas binnen met 2 zwarte pieten. Sommige kindjes vonden het heel spannend en een paar begonnen er zelfs te huilen, maar ik niet hoor! Ik liep meteen naar de sint toe om hem een hand te geven. Hij herkende mij nog van vorig jaar! Toen alle kinderen op de grond voor de sint gingen zitten, ging ik meteen naast zwarte piet zitten. Sinterklaas riep alle kindjes naar voren en praatte even met de kinderen. Marlot en ik gingen ook samen, maar Marlot vond het nog wel een beetje spannend. Dus ging mama ook mee. Ik vond het niet spannend hoor, en mocht zelfs bij sinterklaas op schoot!!! Toen alle kinderen naar voren waren geweest vroeg sinterklaas wie er nog een liedje voor hem wilde zingen. Ik stak meteen mijn vinger op en liep naar voren. Ik zei nog tegen sinterklaas dat ik wel een beetje een vies liedje kende, maar hij wilde het toch heel graag horen. Dus zong ik heel hard: Zwarte Piet ging uit lopen en liep toen in de hondenpoep. Had ik zelf verzonnen!! Iedereen moest heel hard om mijn gekke liedje lachen en ik kreeg heel veel pepernoten van zwarte Piet. Daarna gingen de sint en de Pieten de kadootjes uitdelen. Deze lagen gelukkig niet in de lege pakjeskamer!! Marlot kreeg een soort piano en ik hamertje tik en een dominospel. Het was een superleuke middag. Ik had ook nog aan sinterklaas gevraagd of ik mijn schoen nog mocht zetten en dat mocht! Dus mochten Marlot en ik 's avonds onze schoen zetten. Ik had er een manderijn ingedaan en er een borreltje bij gezet. En vanmorgen zat er voor mij een dvd van Jungleboek in een voor Marlot een soort torentje van ringen. Dat kwam heel goed uit, want we houden vandaag een lekker rustig uitrustdagje! Dus lig ik nu op de bank lekker mijn filmpje te kijken en zit mama achter de laptop! Sinterklaas, bedankt weer voor de geweldige tijd!!
Dikke kus Noud en Marlot

No comments: