Sunday, May 06, 2007

We gingen weer naar Zeeland!


Zoals jullie hebben kunnen lezen was het nog even spannend of we wel konden gaan, maar knapte mijn zusje gelukkig net op tijd weer wat op! Vrijdagmiddag hebben mama en ik alles in de auto geladen en zijn we toen papa thuis kwam op weg gegaan. Toen we in zeeland aankwamen, waren opa en oma er ook. Ik kon me niet meer zo goed herinneren hoe alles eruit zag, maar toen ik er eenmaal was kwam alles weer naar boven. We hebben nog even lekker gespeeld en zijn na een kopje koffie lekker gaan slapen. Ik mocht met Marlot op een kamer slapen, ik in het grote bed en Marlot in het campingbedje. Opa las ons gezellig een verhaaltje voor en toen zijn we heel lief gaan slapen.
De volgende morgen werd ik pas om 8 uur wakker omdat ik mijn zusje hoorde kletsen. We gingen broodjes bij de winkel halen. Ik mocht op mijn fiets want die hadden we meegenomen. Ik had al weer een tijdje niet gefietst en vond het weer net zo spannend als de eerste keer!!Op de camping rijd vaak een kar rond waarin ze kinderen komen ophalen. Ik vond dit altijd wel heel leuk om naar te kijken, maar wilde er nog niet zelf op. Nu had ik thuis al tegen papa en mama gezegd dat ik dat misschien wel wilde proberen. En toen we de kar hoorde aankomen rende ik er gauw naar toe. Er zaten al heel veel kinderen op, maar gelukkig mocht ik er nog bij. Ik was wel blij dat opa en papa meeliepen, want ik vond het nog wel een beetje spannend. Het was wel heel erg leuk want iedereen zong liedjes en we reden de hele camping rond.Na afloop gingen de kinderen nog knutselen, maar daar had ik niet zo'n zin in. Misschien doe ik dat de volgende keer wel! Ik wilde veel liever bij de caravan met het zand en opa en oma spelen! We hebben lekker gevoetbald en rond het schuurtje gerend. Papa heeft met opa mama's fiets helemaal opgepimt. Er zit nu een standaard in het midden en ze heeft heel mooie fietstassen en een nieuw scherm voorop. Het ziet er heel vrolijk en fleurig uit. (Enhet is nog niet eens moederdag!!) 's Middags gingen opa en oma weer naar huis. Wij mochten lekker nog een nachtje blijven!
We zijn 's middags even naar Goes geweest. Daar vaarden heel veel boten zonder zeilen in het water. Ze moesten allemaal voor de brug wachten en net toen wij er waren haalde de brugwachter de brug omhoog! Dat vond ik echt heel mooi om te zien! We hebben even lekker gewinkeld en een ijsje op het terras gegeten. Omdat Marlot nog niet helemaal beter was bleven we niet zo heel lang en kon ze in de caravan weer lekker slapen. Mama en ik hebben toen een heel stuk gefietst. We fietsen helemaal langs het Veerse meer op en omdat het flink waaide moest mama flink trappen. Ook zagen we heel veel boten die heel scheef in het water lagen. Toen we terug kwamen voelde we onze wangen flink gloeien! Na een lekkere paste mochten Marlot en ik nog even in bed en zijn we heerlijk gaan slapen. Van zo'n dagje buiten wordt je wel moe zeg. Vinden jullie mijn zusje niet lief in haar nieuwe nachthemd??
En zo brak de laatse dag van dit vakantieweekend weer aan. Het was niet zo heel zonnig, maar wel lekker weer. En dus gingen we lekker naar zee. We reden naar Vlissingen en natuurlijk mocht mijn nieuwe schep mee! Ik was de auto nog niet of ik wilde al naar het strand om een "koffie-apparaat" te maken. Dat is een diep gat waar het zeewater vanzelf in omhoog komt. Marlot bungelde lekker bij papa in de draagzak en mama hielp mij met scheppen. We hebben een kasteel gemaakt met een diepe gracht en een sloot die helemaal naar de zee liep. Ook zijn we met onze voeten in de zee gaan staan. Die was lang niet zo koud als je zou denken. Natuurlijk werd mijn broek ook helemaal nat, maar gelukkig had mama droge kleren meegenomen! Nadat we heerlijk gespeeld hadden en schelpen gezocht hadden, hebben we nog een wandeling over de boulevard gemaakt. Er stonden grote kanonnen en er was een echte gevangenistoren waar ze vroeger boeven in stopten. We hebben er een heerlijke puntzak friet met mayonaise gegeten en zijn toen weer de caravan gegaan. Daar hebben we alles opgeruimd en ingepakt en zijn we weer naar huis gereden. Opa en oma, we hebben weer ontzettend genoten van dit mooie stukje Nederland en komen er heeeel graag nog een keer terug!

Dikke kus van Noud, Marlot en papa en mama.

1 comment:

Anonymous said...

Zo te lezen hebben jullie het leuk gehad in Zeeland. En gelukkig is Lieve Marlot weer beter.
En Noud wel stoer hoor dat je op de kar bent geweest en de camping bent rond gereden!

liefs Wendy Karlijn en nattuurlijk (ome) Willem...
dikke kus voor jullie.