Monday, May 28, 2007

We gingen op vakantie, en hadden heel veel lol...


Vrijdagavond zijn we weer naar zeeland vertrokken. Er was heel slecht weer voorspeld, dus mama had veel lange broeken, truien en regenjassen ingepakt. Maar die hebben we bijna niet nodig gehad! Vrijdagavond kwamen we vrij laat in Wolphaartsdijk aan. We hebben nog even lekker buiten een kopje koffie buiten gedronken en zijn toen snel gaan slapen. Zaterdag waren Marlot en ik al vroeg wakker. Vandaag moest er geklust worden! Papa en opa hebben schrootjes onder de caravan vastgemaakt en het terras uitgebreid. En daar hadden ze mijn hulp wel bij nodig! Ik heb het hout vastgehouden zodat opa goed kon zagen, het witte zand in de gaten geschept en natuurlijk heel veel tips gegeven. Oma,mama en Marlot zijn ondertussen gaan winkelen in Goes. 's Avonds mochten Marlot en ik nog samen in het bad en daarna hebben we heerlijk geslapen. Ik had niet eens gemerkt dat papa en mama nog naar een feestje gingen!


Ook zondag viel het weer weer reuze mee. Ik ben 's morgens eerst weer op de kar geweest. Dit keer durfde ik best alleen en hoefde niemand met me mee te lopen. We zongen heel hard: We gingen op vakantie, en hadden heel veel lol, we gaan nog niet naar huis toe, want de kar is nog niet vol! (op het hondje van de bakker!). Daarna heb ik nog meegedaan met het dansen. We dansten met z'n allen op : hoofd, schouders, knie en teen en "doe de hoky poky". Toen we allemaal wakker gedanst waren gingen we knutselen.We mochten allemaal een wandtegel beschilderen. Hij is heel mooi geworden en staat te pronken in de stacaravan. Na de lunch gingen we naar "de knopjes". Dat is een soort pretparkje waar allemaal kleine huisjes uit Zeeland staan. Bij veel dingen kun je op een knopje drukken en dan gebeurt er iets. Ook rijdt er een treintje en is er een binnenspeeltuin. We zijn daar ook geweest toen Marlot net geboren was en ik heb het er zo nog zooo vaak over. Nu mochten opa en oma ook mee. Ik vond het weer net zo leuk als toen! Op de terugweg wilden we eigenlijk aan het strand gaan eten. Maar Marlot en ik lagen allebei zooo lekker te slapen in de auto dat we maar door zijn gereden. We zijn toen bij een restaurantje vlakbij de camping gaan eten. Daar waren we vorig jaar met Willem, Wendy , Janneke en Jean-paul ook geweest, maar toen was het veeeel drukker! We hebben er heerlijk gegeten en zijn daarna lekker gaan slapen!


En omdat het pinksteren was bleven we ook maandag in Zeeland. Er was voor vandaag ook heel slecht weer voorspeld, dus waren we heel verbaasd dat de zon scheen! Het was gewoon knalblauw. We konden zelfs buiten onbijten! En natuurlijk ben ik weer met de kar meegegaan! Dit keer mocht Marlot ook mee in de kar. Ze vond het hartstikke leuk. Ook hebben we weer lekker gedanst en gezongen. Vandaag gingen we de kasten in de katine versieren. Dat deden we niet met slingers, maar met onze handjes! Alle kinderen mochten namelijk hun handafdruk op de kast zetten. Aan het eind zag die er heel vrolijk uit. Ook Marlot's handje staat nu vereeuwigd op de kast. Dat is wel leuk om de volgende keren terug te zien! Ondertussen deden we ook allerlei spelletjes. Zo moest je gaan dansen en als de muziek dan stopte moest je stilstaan. Dat vond ik wel moeilijk, maar ik heb gewoon heel leuk met een ander jongetje gedanst. Na het knutselen gingen we nog even in de speeltuin spelen. Ook Marlot ging op de wipkip! Bij de caravan heb ik nog lekker met de houten blokjes zitten spelen en gingen we zo langzamerhand alles rustig inpakken. En nu lig ik weer heerlijk in mijn eigen kasteelbed te dromen van deze heerlijke vakantie!!
Dikke kus van Noud.

No comments: