Sunday, May 20, 2007

Op de camping...


We zijn al weer op vakantie geweest! Dit keer zijn we naar Hoenderloo geweest, naar camping t Schinkel. Dit is een heel leuke camping waar je van alles rondom het thema "koningen en koninginnen" kunt doen. We gingen er woensdagavond naar toe en papa en mama hadden onze vouwwagen al vrij snel staan. We stonden op het trollenveld en al snel kwamen er overal trollen (of toch kinderen??) vandaan. Recht voor onze tent was een zandbak met schommel en al snel had ik vrienden gemaakt met de andere kinderen. Rogier en Christa hebben op deze camping een seizoensplaats. Dus toen de koning (de eigenaar) aan mij wilde vertellen wat je allemaal op de camping kunt doen, zei ik dat Jelle me dat allemaal wel zou uitleggen! En de volgende morgen begon al meteen goed; ik mocht met de andere kinderen mee gaan onbijten bij de prinses!! We gingen ook dansen met de prinses en ik mocht gelukkig naast Jelle zitten,want ik vond het wel een beetje spannend! Na dit prinsheerlijke onbijtje ben ik op ons veld gaan spelen. Na de koffie gingen we naar Jelle's tent. Die stond op het apenwoud. Daar is ook een heel mooi speeltoestel. Opa en oma kwamen ook bezoek en Kerijn,Martine en Norian ook. Het was heerlijk weer geworden en we hebben de hele dag buiten gespeeld. 's Avonds hebben we nog met z'n allen friet gegeten en daarna ben ik heel lief en snel gaan slapen.


Vrijdagmorgen ging ik eerst met papa douchen. Ze hadden er een speciale familiedouche, waar een grote en een kleine (papegaaien)douche naast elkaar stonden. Thuis vind ik douchen niet leuk, maar hier vond ik het heerlijk!! Daarna ging ik weer met Jelle naar de ridderzaal. Daar kon je vandaag knutselen. We hebben een ei met Hubbes erin gemaakt. Hubbes is de draak die onder het schinkelrijk ligt. Na het knutselen heb ik weer met de kinderen van ons veld gespeeld. Ook heb ik met papa boodschappen gedaan. Het was namelijk papa en mama's trouwdag. Ze waren 6 jaar getrouwd en vonden het wel leuk om 's avonds met z'n allen te bbq-en. Kerijn, Martine en Norian kwamen ook. Het was heel gezellig en 's avonds bleven Jelle en Carlijn ook nog bij ons logeren. Liggen we niet heeel lief te slapen????





Zaterdag ben ik weer 's morgens gaan knutselen. Vandaag gingen we een appel met een wormpje versieren. Omdat het gisteren papa en mama's trouwdag was gingen we naar de musical van Nijntje. Marlot was hier nog te klein voor en mocht bij Rogier en Christa op de camping blijven. Het was echt geweldig!! Ik was nog nooit in een echte schouwburg geweest en keek mijn ogen uit. Mama had al verteld dat de lampen uit zouden gaan als het ging beginnen en dat klopte. Eerst hoorde je nijntje praten en toen de gordijnen open gingen stonden daar Nijntje, vader en moeder Pluis en Nina. Ook opa en oma Pluis speelden mee.

Nijntje ging met vader, moeder en Nina op vakantie. Ze gingen met de auto en caravan eerst naar Utrecht, toen naar Italie en zelfs naar Afrika. Nijntje zat in een boot, op een schildpad en zelfs op een olifant. Maar er kwam ineens een brief dat oma Pluis ziek was geworden. Ze had pijn in haar hart en lag in het ziekenhuis. Nu moest de familie Pluis ineens naar huis. Gelukkig werd oma snel weer beter en maakten ze op het einde allemaal samen muziek. Ze zongen steeds allemaal heel leuke liedjes. Er hoorden ook allemaal dansjes bij die je mee mocht doen. Het leukste vond ik dat Nijntje zong: kindje kun je met je tenen bij je neus? Dat moest je dan allemaal laten zien terwijl vader Pluis rondliep om te kijken. Maar daarna zong Nijntje: Kindje kun je met je oren bij je neus?? Dat kon natuurlijk helemaal niemand. Dat vond ik zo grappig!! Ik heb het hele uur ademloos zitten kijken, zingen en dansen! Toen het afgelopen was kreeg ik van van papa en mama de cd met de liedjes uit de muscical. Die hebben we meteen de hele terugweg in de auto gespeeld. Ik kan ze al bijna allemaal meezingen!! Toen we terugkwamen hebben we met z'n allen bij Rogier en Christa's vouwwagen gegeten en ben ik met Jelle naar het voorleesverhaal gaan luisteren. En toen weer heerlijk geslapen!!
Zondag was dan echt de allerlaatste dag op de camping. 's Morgens ben ik eerst weer gaan knutselen. We hebben een muziekinstrumentje van een papieren zakje gemaakt. Daarna gingen we met z'n allen in een grote optocht over de camping. We maakten een heleboel lawaai met onze instrumenten en stopten af en toe ook bij een jarig kind om met z'n allen te gaan zingen. En ik mocht de prinses een hand geven!! Ondertussen had papa al een heleboel opgeruimd en gingen papa en mama de vouwwagen inklappen. Gelukkig was het hartstikke mooi weer en konden we alles droog inpakken. Ik ging nog lekker met Jelle en mijn vakantievrienden spelen. Toen alles ingepakt en ingeklapt was zijn we nog met z'n allen pannenkoeken wezen eten. En toen zat de vakantie er echt weer op! Ik ben nog mee de koning dag gaan zeggen, kreeg nog een snoepje en kleurplaat van hem en daarna zijn we hard zingend naar huis gereden. Dag koning, misschien kom ik nog wel een keertje op bezoek!!
Dikke kus van Noud.

No comments: