Wednesday, December 12, 2007

O Denneboom


Na een heerlijk rustig weekje, beginnen we allemaal eindelijk in de kerststemming te komen. Gisteren heb ik met mama al de lampjes buiten in de bomen gehangen en vanmorgen hebben we op de speelzaal al kerstbomen geknutseld met de opa's en oma's. Maar het allerleukste kwam daarna; we gingen de kerstboom op mijn kamer versieren! Vorig jaar heb ik van oma koekje een eigen kerstboom voor op mijn kamer gekregen en nu mocht ik hem weer opzetten. Eerst moesten we alle takken in de goede kleurtjes doen en daarna deed mama de lampjes erin. Ik mocht de ballen er zelf in hangen. Deze kerstboom is ook veilig voor Marlot, want alle ballen zijn van plastic. Ook had mama iets heel leuks gedaan toen ik naar de speelzaal was; ze had mijn winkeltje veranderd in een kerstwinkel! Alle gewone boodschappen had mama opgeruimd en nu lagen er allemaal houten kerstspulletjes in de kratjes. Ook stonden er kerstmannetjes en andere versieringen in. Leuk he, nu kan iedereen bij mij kerstspulletjes komen kopen! 's Middags zijn we ook naar Intratuin geweest. Mama ging voor de kerstviering op de speelzaal volgende week, electrische kaarsjes kopen. Ook mocht ik een bal uitzoeken voor in mijn kerstboom. Ik wilde heel graag een rose bal, maar die konden we niet vinden. Wel hadden ze een hele koker rose plastic ballen, die mocht ik toen hebben. Voor Marlot heb ik een rose verenbal uitgezocht. En het kerstverhaal is nog niet afgelopen, want toen papa thuis kwam mocht ik ook nog mee een kerstboom gaan uitzoeken! We hebben de allergrootste en mooiste uitgezocht. Mama gaat vanavond de lampjes er in hangen en dan gaan we hem morgen verder versieren als ik terugkom van de Kloek! We hebben weer helemaal zin in het volgende feestje gekregen! Helaas is er ook minder leuk nieuws; Marlot is weer ziek... Vorige week heeft ze haar laatste antibiotica gehad en nu kreeg papa gisteren weer een telefoontje van de Kloek. Ze had weer flink koorts. Vandaag had ze ook weer koorts. Ze is verder niet echt heel erg ziek, wel flink verkouden. Als ze morgen nog koorts heeft, gaat mama maar weer met haar naar de dokter. Zielig he ?
Dikke kus van kerstNoud.

No comments: