Friday, December 21, 2007

Kerstvakantie!!!


Gisteren ben ik voor het laatst naar de Kloek geweest, dus vanaf vandaag hebben mama en ik vakantie!!! Vanmorgen zijn we nog wel even naar mama's school geweest om wat spullen op te halen. Onderweg hebben we onze ogen uitgekeken naar alle prachtig witte bomen en struiken. het leek wel of we in een sprookje waren!!! In mama's school zat een groep een flimpje te kijken over Mickey's kerstfeest en ik vond het zo leuk dat ik er gewoon bij ben gaan zitten. Juf Rosemarie vond dat zo knap van mij dat ze nog een verrassing voor me had; ik mocht de dvd lenen om in de kerstvakantie nog vaak te kijken! Jippie, dat ben ik thuis dus meteen gaan doen. 's Middags kwam Ireen (de buurvrouw) vragen of ik zin had om mee naar de grote vijver te gaan. Daar lag een dikke laag ijs op. Dat wilde ik wel. Er waren heel veel kinderen op de vijver, maar ik vond het ook wel een beetje spannend. Het ijs kraakte soms best wel en ik gleed een paar keer uit. Gelukkig hield Ella me steeds goed vast. Toen ik thuis kwam had mama nog een verrassing. Omdat we nu allemaal kerstvakantie hadden, gingen we in de stad pannenkoeken eten!!! Mama, Marlot en ik gingen lopend naar de stad om daar papa te ontmoeten. Onderweg was het heel erg mooi met alle witte bomen en lichtjes. We hebben eerst gesmuld van onze pannenkoek en daarna zijn we bij het Valkhof naar de ijsbaan gaan kijken. Die is zooooo mooi!!! Er waren best veel mensen aan het schaatsen en er waren heel veel lichtjes. Ik mag er ook nog een keer met mama gaan schaatsen! Daarna gingen we naar de speelgoedwinkel. We hebben afgesproken dat we allemaal een kadootje voor elkaar voor kerst kopen omdat we elkaar zo lief vinden. Ik mocht iets voor Marlot kopen en Marlot voor mij, papa voor mama en mama voor papa. Ik vond het wel moeilijk hoor, maar heb iets heel leuks. Tenslotte gingen we nog naar het koningsplein waar een grote kerststal stond en allemaal muziek was. Helaas was de draaimolen ondertussen dicht, dat vond ik wel heel erg... Onderweg voelde ik al dat ik erg moe was en thuis wilde ik meteen naar bed toen. Wat is de vakantie leuk begonnnen!!!!
Dikke kus van Noud en Marlot.

No comments: