Wednesday, December 26, 2007

Gelukkig kerstfeest!!!


Maandagavond was het kerstavond. We gingen eerst bij opa Fred en oma Annelies eten. Daarna mocht ik met papa, mama en opa mee naar de kerk. Er was een speciale kinderkerstdienst. Er waren heel veel mensen en vooral veel kinderen. Als je nog geen 4 was, mocht je ook op een speciaal plekje gaan knutselen, maar ik wilde liever in de kerk blijven. Er was een heel mooie kerststal en we zongen heel veel liedjes. Ook waren er kinderen als engeltjes verkleed die een liedje zongen en mensen als heilige verkleed die verhalen vertelden. Aan het eind van de viering waren er ook nog een echte Jozef en Maria met een heeel klein Jezusje. Het was heel mooi. Toen we terug bij oma kwamen, had oma alle kaarsjes aangedaan en de tafel mooi gedekt. Hoewel ik best moe was heb ik nog heerlijk zitten smullenvan een worstenbroodje en kerstbrood. Toen we thuis kwamen wilde ik wel meteen gaan slapen. Maar het was wel een heel speciale avond!!!


De volgende morgen heb ik eerst lang uitgeslapen. Toen ik wakker werd lag er naast mijn bed een chocoladeklokje. Ik wist het meteen weer; het was nu echt kerstmis! We gingen snel naar beneden om elkaar de kerstkadootjes te geven. Marlot vond mijn snijpizza heel erg leuk en ik kreeg van haar een ambulance van lego. Mama kreeg van papa borden van het nieuwe servies en papa van mama een fles eau de toilette. En toen lagen er nog 2 kadootjes onder de boom.. Papa en mama hadden voor ons allebei ook nog een kado gekocht!!! Marlot kreeg een kersttrein van de little people en ik het heksenspel!! Daar waren we echt superblij mee. Natuurlijk moest het spel eerst gespeeld worden en daarna hebben we tafel mooi gedekt en zijn we lekker gaan onbijten. Na het onbijt zijn we ons allemaal mooi gaan aankleden. Ook gingen we alles klaarzetten voor de middag. Ik mocht mama ook nog helpen met het koken. 's Middags kwamen Kerijn, Martine en Norian. Marlot moest wel even kijken toen hij met haar speelgoed ging spelen.. Ik had al alle spelletjes klaargezet om te gaan spelen. Eerst heb ik veel spelletjes met Kerijn gedaan en later ook nog met oma. Want die kwamen ook bij ons kerstmis vieren. Ze hadden voor mama en papa een heel mooi kerststuk meegenomen en voor ons Dora chocolade-eieren! Van Kerijn en Martine kreeg ik een doosje speelmais. De middag vloog voorbij en ineens had papa de tafel al weer mooi gedekt. We gingen met zijn allen heel lekker eten. Eerst hadden papa en mama allemaal lekkere voorgerechtjes gemaakt met garnalen, meloen en nog veel meer lekkers. Daarna kregen Marlot en ik een pizzaatje en Norian zijn potje en ging de rest nog lekkere soep en heel veel andere dingen eten. Maar daar hebben wij niet meer aan meegedaan hoor! Wij hebben eerst heerlijk met zijn drietjes naar een filmpje van Mickey mouse gekeken en zijn toen gaan slapen. De rest heeft nog heel lang aan tafel gezeten en gekletst, gegeten en gedronken. Maar daar hebben wij niets van gemerkt! Wij hebben lekker liggen dromen van een supergezellige eerste kerstdag! En weet je wat zo leuk is??? Morgen is het weer kerstmis!!!! Dan gaan we naar opa Walter en Oma Jose!!! Ik heb er al weer zin in! Dikke kerstkus van Noud en Marlot.
j

No comments: