Friday, March 09, 2007

Lente



Vanmorgen zag ik een filmpje van Dick Bruna over de lente. Ik had goed opgelet want toen mama zei dat het wel lente leek riep ik heel hard: Jippie, dan komen er nieuwe blaadjes aan de bomen!! En ik heb genoten van deze heerlijke dag. Vanmorgen keek ik naar buiten en zag dat de buurman bezig was om de conifeer die tussen onze voortuinen stond, om te zagen. Ik heb me heel snel aangekleed en ben meteen met mijn kruiwagen en hark gaan helpen. Toen onze groene bakken allebei helemaal vol zaten, zei mama dat we even naar de Intratuin gingen. Dat vind ik altijd een feestje. Eerst ga ik uitgebreid alle fonteinen uitproberen, dan rustig bij alle dieren kijken en daarna met mama mooie plantjes uitzoeken. Dit keer kochten we ook bolletjes en zakken potgrond en hebben we 's middags bolletjes in de grond gezet. Ik kan niet wachten tot er iets uitkomt, maar mama zegt dat dat nog wel even kan duren! En verder heb ik de hele middag in de tuin gespeeld in de zandbak, met mijn tractor en mijn stoepkrijt. Om 5 uur riep mama mij naar binnen. Ik was ook erg moe, want ik ging zo slapen!O, wat vind ik de lente toch leuk!
Dikke kus van Noud.

No comments: