Saturday, March 24, 2007

Koekjes bakken


Het was deze week helaas geen mooi weer meer. Maar gelukkig was ik op mijn verjaardag goed verwend en kon ik me toch wel vermaken met mijn nieuwe speelgoed. Van Daan had ik deeg en allemaal vormpjes gekregen om koekjes te bakken. Dat konden we nu dus mooi doen. Toen opa en oma woensdag terug kwamen van een korte vakantie in Frankrijk, had ik met mama al een kleine cake in mijn cakeblikje gebakken. Maar nu wilde ik ook echt koekjes bakken. Ik had er zo'n zin in dat ik er 's nachts slecht van kon slapen. Maar toen mama even bij me kwam liggen en zei dat ik goed moest uitrusten omdat we anders de volgende morgen geen koekjes konden bakken, ging ik dat meteen doen. Je snapt wel dat ik de volgende morgen bijna niet kon wachten tot we aangekleed waren! En eindelijk was het dan zo ver; we gingen eerst het meel in een kom doen en er water doorroeren. Toen moesten we heel hard knijpen en knijpen tot het een grote bal werd. Nadat het deeg even in de koelkast had gelegen, mocht ik het met mijn nieuwe deegrollertje plat rollen. Dat was best zwaar en soms moest mama wel even helpen. Daarna mocht ik de vormpjes erin drukken en legden we de koekjes op de bakplaat. Ik heb paashaasjes gemaakt, kindjes, sterren, bloemen, hartjes en zelfs een auto. Toen al het deeg op was gingen de koekjes in de oven en gingen wij alles opruimen en afwassen. En daarna kwam het allerleukste, het opeten. Ze waren echt heerlijk en mama mocht van Sonja Bakker voor deze keer best een koekje!!!
Dikke kus van Noud

No comments: