Sunday, October 07, 2007

Kado weekend in Zeeland

Oh, wat boffen we toch met een opa en oma die een stacaravan in Zeeland hebben. Zo krijgen we steeds een weekendje weg kado (hihi). En ook het weer was weer een kadootje dit keer! Vrijdagavond reden we na het eten weg en het was onderweg al zo donker geworden dat ik al in slaap gevallen was voordat we er waren. Ik wilde dan ook meteen naar bed, terwijl Marlot nog even wilde spelen. De volgende morgen werd ik pas om half 9 wakker van het geklets van mijn zusje.Wel gezellig hoor, zo samen op 1 kamer! Toen we even samen bij papa en mama in bed hadden gelegen, deden we de gordijnen open en scheen de zon al de slaapkamer binnen. Dus gingen we er maar snel uit. We hadden dit keer mijn fiets meegenomen dus kon ik mooi met papa naar de winkel rijden met mijn fiets. Nadat we een heerlijk onbijtje gegeten hadden met heerlijke Zeeuwse broodjes besloten we om naar het strand te gaan. We reden naar Domburg omdat we daar al heel lang niet meer geweest waren. Natuurlijk moesten papa en mama eerst een kopje koffie (en papa zelfs een biertje!!) drinken in een strandtent, maar daarna gingen we dan eindelijk het strand op.En het was heerlijk. Er waren zelfs mensen aan het zwemmen!!! Dat hebben we maar niet gedaan, maar we zijn wel heel lang op het strand geweest. We hebben kuilen geschept, koffieapparaten gemaakt en papa heeft liefdesboodschappen in het zand geschreven! Marlot heeft heerlijk met het zand gespeeld en snapte nu eindelijk dat je het zand niet op moet eten.. Op een gegeven moment werd Marlot wel heel erg moe en zijn we nog even het stadje ingelopen. Ze viel in de wagen al als een blok in slaap, terwijl ik op het terras nog een ijsje heb gegeten en mama even geshopt heeft. Op de camping scheen de zon ook nog volop en hebben we nog lekker buiten kunnen spelen en fietsen. We hebben zelfs buiten kunnen eten! Na al dat spelen in het zand moesten we natuurlijk wel even in bad en zelfs dat kan in ons "vakantiehuisje". Het is echt van alle gemakken voorzien... Op naar dag 2!







Deze morgen viel het weer wat tegen, het was mistig en koud. Gelukkig zit er in de stacaravan een goede kachel en konden we binnen ook heerlijk spelen! Papa en ik heben heel mooie gebouwen van de blokjes gemaakt en we hebben heel lang in onze pyjama's zitten kleuren en knutselen. Natuurlijk ben ik met mijn fiets weer lekkere broodjes gaan halen in de winkel. Toen de mist na het onbijt nog niet opgetrokken was, besloten we de plannen om te gooien en naar Zierikzee te gaan ipv fietsen. Eerst reden we over de Zeelandbrug, maar we konden helaas de zee niet zien door de mist. In Zierikzee hebben we eerst heel lang bij de visserschepen en de oude huizen gekeken en daarna in het stadje rondgelopen. Vorig jaar ben ik hier al eens met opa en oma geweest, Marlot zat toen nog bij mama in de buik, en ik herkende de kikkers meteen! Daar wilde ik nu natuurlijk weer op zitten. Ook hebben mama en ik nog "opgetreden" in een muziektent in het park. (kijk maar eens op het filmpje!) Langzamerhand trok de mist op en kwam de zon tevoorschijn. We hebben op een terras koffie gedronken met een mega-stuk appeltaart en zijn toen weer terug naar de camping gegaan. Daar was de zon ondertussen ook flink gaan schijnen en was het gras ook weer aardig opgedroogd. Terwijl papa en mama wat dingen vast in de auto gingen leggen en gingen opruimen, konden Marlot en ik nog lekker buiten spelen. Na nog wat gedronken te hebben en iedereen dag gezegd te hebben gingen we rond half 5 weer huiswaarts. Thuis hebben we onze Zeeuwse vissticks, broccoli en aardappeltjes opgegeten en moesten we helaas weer op tijd naar bed... Morgen heb ik weer veel te vertellen de Kloek!!

Dikke kus van Noud.


No comments: