Sunday, October 14, 2007

Dierentuin


Zaterdag was mama even alleen in Arnhem gaan shoppen. Dat vind zij heerlijk en wij vinden het veel leuker om met papa thuis te blijven spelen, dus zo hadden we allemaal een heerlijk begin van het weekend. Toen mama thuis kwam, had ze voor ons allemaal een klein kadootje meegebracht. Voor papa een pot lekkere scheerschuim, voor mij een doosje playmobil en voor Marlot een doosje duplo. Nadat ik eerst heel lang met mijn nieuwe kanon van playmobil had gespeeld, gingen we met Marlot's duplo spelen. Ze had een doosje met diertjes van de dierentuin gekregen en dus moest er natuurlijk een dierentuin gemaakt worden!! We begonnen met de zeeleeuwenshow en daarna maakten we er allemaal hokken met verschillende dieren aan vast. Terwijl we daar mee bezig waren bleef ik maar vragen stellen; wat de zeeleeuwen ook alweer allemaal doen tijdens de show, of giraffen wel echt oren hebben, wat de leeuwen te eten krijgen enz. En er is maar 1 manier om daarachter te komen.... Op naar de dierentuin dus!!! Na een heerlijk zondagmorgenonbijt met vers gebakken brood en een gekookt eitje gingen we naar Ouwehands dierenpark ("onze" dierentuin). Het was prachtig weer!Eerst de giraffen maar eens goed bekeken en ze hadden toch wel degelijk oren!! Daarna naar de zeeleeuwenshow. Daar waren we al lang niet meer wezen kijken en we vonden het echt geweldig! De zeeleeuwen sprongen tegen heel hoge ballen, gleden langs de randen, konden allerlei kunstjes en spatten iedereen flink nat! In de dierentuin bleek het vandaag Bamboe-dag te zijn. De bamboe-club is een onderdeel van het wnf speciaal voor kinderen van 2-6 jaar. Papa en mama hadden het er laatst al over gehad dat ze mij daar lid van wilde maken en nu er daar toch een stand was, mocht ik direct lid worden! Ik kreeg een eigen panda-rugzak, een boek om dierenmaskers uit te maken, een eigen pasje en het eerste pipa-pandablad. Dit is een tijdschrift dat je iedere maand thuiskrijgt en het staat vol met informatie, spelletjes, verhaaltjes over dieren. En als echte Diego-fan ben ik natuurlijk ook een echte dierenfan. (Diego is een echte dierenfan en redt steeds alle bedreigde dieren uit de oerwouden) Ik vertelde aan de mevrouw wat ik allemaal al van dieren afweet en zij was er van onder de indruk. Ze vond ook dat ik echt maar eens lid moest worden.. Verder hebben we vooral buiten rondgelopen en alle buitendieren nog maar eens goed bekeken. Ik heb ook goed opgelet wat de dieren allemaal te eten krijgen, want dat kan ik straks allemaal zelf in mijn dierentuin naspelen! Na een ijsje gingen we weer naar de auto. Op de terugweg zijn we nog even bij opa Walter en oma Jose iets gaan drinken. Die zijn weer terug uit Marokko. Vrijdag waren we er al even op bezoek geweest. Rogier, Christa, Jelle en Carlijn waren er ook en we hebben allemaal samen friet gegeten. Opa en oma hadden allemaal mooie kadootjes meegenomen voor ons. Een schatkist, een rieten kameel, een dromedaris voor ons en voor de meisje prachtige marokkaanse schoentjes en een leren tasje. Ook hadden ze een leuk spel met knikkers voor ons meegenomen. Dat heb ik al heel veel met papa en mama gespeeld. En dan komen morgen ook opa Fred en oma Annelies terug uit Frankrijk!! En ze blijven nu echt een half jaar hier!!!! Jipppie, alle opa's en oma's weer terug!
Dikke kus van Noud en Marlot.

No comments: