Sunday, February 10, 2008

Sprong


Ieder kind ontwikkelt zich weer anders, maar papa en mama staan nu nog steeds verbaasd over mijn ontwikkeling. Waar ze bij Noud alle stapjes nauwkeurig konden volgen, houd ik die tussenstapjes voor hen verborgen. Ik vind het veel meer indruk maken om ineens een reuzesprong te laten zien. Zo laat ik vanaf woensdag ineens zien dat ik best kan stappen en laat ik horen dat mijn woordenschat verdrievoudigd is. Ik klets de hele dag en laat iedere dag wel een nieuw woord horen. Mijn woordenboekje is nu ongeveer zo:

mma = oma
ppa= opa
papa
mama
nodje= Noudje
drinkdrink= drinken
jamjam= eten
op= ergens op willen zitten
af= als ik eraf wil of als iemand moet ophouden
poppe= pop
aap= alle dieren in de dierentuin!
taart
paat= paard
grrrgrr= varken
bloem
bal
staart= ik wil 's morgens een staart in
eenteedrie= springen
po= teletubbies
boema=bumba
taan=staan
taptap= lopen
broembroem= auto

En als je ineens zo'n reuzesprong laat zien, droom je daar 's nachts van en word je dus ook wat vaker wakker. En dan mag ik even lekker bij papa of mama zitten waarna ik weer heerlijk verder ga dromen. En oh, ja ik kreeg in deze drukke week ook nog eens nieuwe kiezen en tanden. Mag je dan af en toe heeel eventjes je bed uit komen?????

No comments: