Sunday, February 10, 2008

Lente in februari


Met zo'n mooi weer kun je maar 1 ding doen: lekker naar buiten gaan! Dat hebben we de afgelopen dagen dan ook volop gedaan. Vrijdag zijn we op de fiets naar oma koekje geweest. We hebben op de waalbrug heel lang naar de boten gekeken. Ze gingen gewoon onder ons door. Ook zijn we bij de diertjes wezen kijken die vlakbij oma staan. De herten lagen heerlijk te soezen in de zon. Oma vond het hartstikke leuk dat we zo onverwacht langskwamen en we hebben natuurlijk een heerlijk koekje gekregen! Op de terugweg zijn we even opa Fred en oma Annelies dag gaan zeggen en daarna zijn we naar de pannenkoekenbakker geweest! Ik had ondertussen zoveel stickers gespaard dat ik een restaurantje uit mocht kiezen. Dat werden dus pannenkoeken. We hadden een plekje naast de speelhoek en Marlot en ik hebben daar heerlijk met andere kinderen gespeeld. Omdat ik mijn pasje mocht ophalen, kreeg ik extra smullen (muntjes) en kon ik dus iets extra's in de winkel uitkiezen. Ik had een spelletje uitgekozen en een stickerboek en Marlot een gitaar. Ik had zelfs nog muntjes over, die bewaar ik in mijn speciale portemonneetje tot de volgende keer. Zaterdag heb ik eerst met papa in de tuin gespeeld en daarna zijn we samen naar de cvd gereden. Ook heb ik heel lang buiten gespeeld, ik had een hut gemaakt van de glijbaan. Zondag zijn we al vroeg naar de dierentuin gegaan. Alle dieren hadden de lente in de kop en waren lekker buiten. We zijn weer eens naar de zeeleeuwenshow geweest, die was helemaal nieuw! De zeeleeuwen sprongen door hoepels, tegen ballen aan en konden ook echt jumpen! Ik heb ook heel veel in de buitenspeeltuinen gespeeld, ik kon en durfde al veel meer dan vorig jaar. Marlot wilde niet meer steeds in de wagen zitten en wilde in de dierentuin ook "stap, stap". Het schiet niet zo hard op, maar het is wel heel knap van haar!'s Middags ging papa naar NEC en kwamen Pim en Ella terug van hun skivakantie. Ze hadden het heerlijk gehad, al had Ella wel haar duim in een spalk. Ik was blij dat ze weer terug waren en Pim had mij geloof ik ook wel gemist, want we hebben samen buiten gespeeld totdat mama me naar binnen riep om te eten! Van ons mag dit mooie weer nog heeeeel lang aanhouden!

No comments: