Thursday, February 07, 2008

Alaaf, alaaf!


Vrijdag mochten Marlot en ik mee naar het kindercarnaval op mama's school. Marlot ging verkleed als lieveheersbeestje, mama als Pipi Langkous en ik wilde eigenlijk brandweerman worden, maar later toch weer liever clown.. Nadat mama ons allemaal aangekleed en geschminkt had gingen we naar school toe. Bij Marlot's pakje hoorde eigenlijk nog een mutsje, maar dat wilde Marlot niet ophouden. Dus maakte mama maar gebruik van haar eigen voelsprietjes! Op mama's school gingen we eerst even in de aula hossen met de grote kinderen van de bovenbouw. Heel veel kinderen kende mij nog en wilden met me dansen. Ik vond dat wel een beetje spannend, sommige kinderen waren ook zo eng verkleed! Daarna gingen we naar mama's klas waar alle kinderen een circuit aan het doen waren. Ze mochten in een klas dansen, in een klas met snoep knutselen en in andere klas maskers of brillen maken. Het zag er heel gezellig uit en Marlot en ik kregen ook chips en spekjes. Aan het eind van de ochtend was er een grote optocht door de straten rond de school. Iedere klas had een kar versierd en liepen daarmee rond. Ook was er een orkest van papa's en mama's die voorop liepen. De kar van mama's klas was heel mooi en de kinderen vroegen of Marlot er in mocht zitten. Dat durfde ze niet, maar ik wel! Dus mocht ik de hele optocht in de kar meerijden! Ik zwaaide volop naar alle mensen aan de kant en kreeg van de echte jeugdprins zelfs een heel mooi blinkertje omdat ik het zo goed gedaan had! Het was echt een superleuke start van het carnaval!!! Na school zijn we ons nog even aan oma Annelies laten zien en 's middags was oma's verjaardag. Mama en Marlot wilden niet meer verkleed gaan, maar ik wel! Kerijn, Martine en Norian waren er ook. Marlot en Norian kunnen heel erg leuk samen spelen, maar ik wist niet zo goed wat ik met hen moest doen. Dus ben ik maar met de grote blokken in de gang gaan spelen. We hebben met z'n allen gegourmet, dat was echt heerlijk. Na het eten moesten we snel naar huis, want Ilse kwam oppassen. Papa en mama gingen naar het hofbal. Dat is een soort sjiek carnavalsfeest. Ze zagen er dan ook heel erg mooi uit!

No comments: