Friday, February 08, 2008

Al mot ik kruupe.....


En zondagmiddag was het carnaval in de stad! Marlot was toch wel erg moe geworden van Norian's feestje en moest dus eerst even slapen. Ondertussen konden wij onszelf alvast aankleden en schminken. Ook had ik Marlot's kinderwagen helemaal gepimpt in carnavalssfeer! Ik had hem helemaal versierd met slingertjes en ballonnen, het zag er echt heel vrolijk en feestelijk uit. Toen Marlot eindelijk wakker werd, gingen we naar de stad. Onderweg zagen we al heel verklede mensen voorbiij komen. Sommige liepen zelfs al weer terug naar huis! Nou, wij nog lang niet hoor! Op de Grote Markt was het nog helemaal vol met allemaal mensen die prachtig verkleed en geschminkt waren. Marlot keek haar ogen uit! Ik vond al gauw een plekje helemaal vooraan, waar ik de optocht goed kon zien. Ik vond vooral de grote praalwagens prachtig! Sommige gooiden ook met snoep en popcorn en wij kregen van een heleboel mensen snoepjes! Toen de optocht voorbij was, gingen we naar een cafeetje. Ondertussen waren ook Ilse (onze oppas) en Daniel en Edwin, Lara en Qu gekomen. Op de hoek van de stikke hezelstraat stond een zweefmolen, daar mocht ik met Qu in! Marlot had ondertussen haar eerste carnavalsliefde gevonden, een leuke boef van net 1 jaar. Ze hebben samen haar zakje popcorn gedeeld. Marlot vond de muziek overigens geweldig! Dit is wel het genre waar zij van houdt (ik ook wel hoor, maar ik ben niet zo'n danser als mijn zusje!). Mama kwam ook nog een jongen uit haar klas tegen en met z'n drieeen hebben we een heleboel sliertjes en kartonnen dienbladen gezocht. Ook kregen we limonade en snoep, de chips waren helaas overal op... Na heel veel hossen, spelen en lol hadden papa en mama nog een verrassing; we gingen naar de MacDonalds!! We hadden ondertussen ook aardige honger gekregen van al dat carnavallen en aten allebei ons Happy Meal helemaal op! Als kadootje zat er dit keer een heel leuk spelletje bij : "Wie is het". Dat hebben we thuis nog een keer gespeeld en toen moesten we ons nog afschminken en wassen en daarna heerlijk dromen van dit geweldige feest!! De volgende dag zijn Marlot en ik naar opa Walter en oma Jose gegaan. Papa en mama gingen een kroegentocht houden. Dat is alleen voor grote mensen, jammergenoeg.. En dinsdag heb ik nog carnaval op de kloek gevierd. Alle kinderen en juffen waren verkleed en we hebben een grote optocht door het gebouw gehouden met muziekinstrumentjes. Tussen de middag kregen we poffertjes en limonade. Jullie snappen dus wij zo langzamerhand echte carnavalsvierders zijn geworden en de dagen tot het volgende feest al aan het aftellen zijn!!

No comments: