Wednesday, January 23, 2008

Snif snotter


We zijn nog steeds niet helemaal fit hier thuis. Gisteren werd papa opgebeld met de mededeling dat Marlot toch koorts had en vannacht lagen we allebei te spoken. Onze neusjes zaten helemaal dicht en dat is niet fijn als je wakker wordt.... Gelukkig ben ik niet ziek geworden, want vanmorgen gingen we naar mijn nieuwe school kijken!!! De directeur, meneer Dick, heeft ons de hele school laten zien. Eerst gingen we in mijn nieuwe klas kijken. Mijn juf heeft juffrouw Yvonne en ze lijkt me heel aardig. In mijn klas zaten de kinderen naar een verhaaltje te luisteren in de kring. Het ging over een slagroomtaart. Ik heb de juf even een handje gegeven en toen mocht ik even rondkijken. Er was een heel mooi poppenhoek in de vorm van een kasteel en een heleboel bouwmaterialen. Ze hadden ook dezelfde knikkerbaan als ik van de speelotheek heb!!! En een heleboel puzzels en andere spelletjes. Dat wordt vast heel erg leuk!! Op de gang waren kinderen met de zandtafel aan het spelen, dat zag er ook al zo leuk uit. Ook zijn we in de gymzaal gaan kijken, ik zag Jappe nog gymen! en in de speelhal. Daar waren kindjes in hoepels aan het springen. We hebben het handvaardigheidslokaal gezien en nog veel meer. Op het einde mochten we ook nog even in Ella's klas kijken, dat was wel heel speciaal! De juf van Ella kent papa en mama ook, dus dat was wel grappig. Er zaten wel heel grote kinderen in, ik werd er helemaal verlegen van..... Na een uurtje gingen we weer naar huis. Papa en mama krijgen volgende week nog een uitnodiging voor een intake-gesprek en daarna mag ik een paar keer komen oefenen. Ik heb er erg veel zin in, maar vind het ook spannend. Toen we uit school kwamen mocht ik kiezen of ik nog even naar de speelzaal ging of mee Marlot ophalen bij opa en oma. Ik wilde liever mee naar opa en oma om te vertellen van mijn nieuwe school. Opa was helaas niet thuis, maar oma gelukkig wel! Na Marlot's slaapje gingen we weer naar huis. Daar kwam Ella meteen vragen hoe ik het op school had gevonden en kwamen Pim en Ella nog een paar spelletjes met me doen. Nu lig ik lekker op de bank een filmpje te kijken. Mama heeft voor Marlot maar een jurk vol met fruit gekocht, misschien worden we daar allemaal beter van!

No comments: