Tuesday, January 15, 2008

Feestjes


We hadden dit weekend een echt feestweekend. Het begon vrijdag al toen Rogier,Christa, Jelle en Carlijn kwamen eten. Mama en papa moesten 's avonds weg dus at Ilse ook gezellig met ons mee. Omdat ik al 5 stickers had gespaard mocht ik kiezen wat we gingen eten. Het werden pannenkoekjes. Het was heel leuk en lekker! Zaterdagmorgen had mama haar eerste schaatsles en hebben papa en ik lekker rustig samen gespeeld. Toen mama weer terug was zaten papa en ik nog in bad en lag Marlot nog te slapen. Papa en ik hebben die middag samen boodschappen gedaan en verder hebben we die dag lekker rustig aan gedaan. Aan het eind van de dag kwamen opa Fred en oma Annelies een borreltje drinken. Papa en ik hadden de openhaard aangedaan. Dat was al feest en toen bleven opa en oma ook nog chinees eten. Ik ben die avond lekker op tijd gaan slapen. Dat was ook wel nodig want zondag werd echt een feestdag! Om 11 uur gingen we eerst naar Jelle's feestje. Hij werd 6 en dat moest natuurlijk gevierd worden! Ik was al heel vaak met mama naar de speelgoedwinkel geweest voor een kadootje, maar vond eigenlijk niks goed genoeg voor mijn grote neef... Papa en mama gaven een bijdrage voor zijn nieuwe fiets, maar ik wilde graag een eigen kadootje. Uiteindelijk had ik dan toch nog het kado gevonden; een duikset!! Jelle kan namelijk al heel goed zonder bandjes zwemmen. Gelukkig vond Jelle het ook een leuk kado. Ze hadden een heerlijke brunch voor ons klaargemaakt en Jelle en ik hebben nog heel lang samen buiten gespeeld. Ik vond het dan ook erg jammer dat we weer weg moesten, maar we hadden nog meer feestjes te gaan! Mama had namelijk met wat andere buurtbewoners een borrel in het OBG georganiseerd voor alle bewoners van het OBG en alle buurtbewoners. (het OBG is het verzorgingstehuis waar ook mijn speelzaal is). Mama vond het heel spannend of er wel veel mensen zouden komen, maar het was een groot succes! Er was een speciale kinderhoek ingericht waar we lekker konden spelen en waar mijn juf ons ging schminken. Alle buurtbewoners, jong en oud, zaten door elkaar heen en kletsten met elkaar. Het was echt supergezellig en druk. Het was nog een hele tour om alle mensen er voor 5 uur uit te krijgen, dus dit iniatief krijgt zeker een vervolg!!!En na dit feest was de dag nog niet voorbij, we gingen namelijk bij de buren eten. Eerst hebben Marlot en ik heel lang met Pim en Ella gespeeld terwijl papa en mama met Ireen en Paul verder gingen borrelen. Omdat ik ´s middags een prachtige vlinder op mijn gezicht had laten schminken mocht ik ook nog met Pim in bad! Dat was pas echt feest. We gingen heel moe en veeeeel te laat slapen, maar hebben wel genoten van deze echte feestdag!

No comments: