Tuesday, January 01, 2008

Gelukkig nieuwjaar!!


Gistermorgen zijn we met z'n allen naar de stad gegaan om het eten voor oudjaarsavond op te halen. Ook hebben papa en ik een kadootje voor mama gekocht. In de winkel zagen we een vuurwerkpakket voor kinderen, die mocht ik van papa kopen. We hebben meteen een paar knalerwten en trektouwtjes uitgeprobeerd! Daarna hebben mama en ik oliebollenbeslag gemaakt. Papa en oma Annelies hebben de oliebollen gebakken. Opa Walter, opa Fred en oma Jose kwamen ook oliebollen eten en Pim en Ella waren bij mij spelen, en die luste er ook wel eentje! We hebben met zijn allen geproost op het oude jaar, het was een supergezellige laatste middag van 2007! Aan het eind van de middag hebben we de auto ingepakt en zijn we naar Ravenstein gereden. Daar wonen Willem, Wendy en Karlijn en daar gingen we oud en nieuw vieren. Wendy had voor ons frietjes gebakken met een knakworstje, dat was heerlijk!!! Wessel, Vera, Jacco en Louise waren er ook. Toen wij de frietjes op hadden zijn Marlot, Karlijn en ik lekker gaan slapen. Ik heb eerst wel even gevraagd of ze me echt om 0.00 uur wakker wilden maken, maar dat beloofde iedereen dus kon ik rustig gaan slapen. Ondertussen hadden de grote mensen samen heerlijk gegeten en om 23.45 maakte papa mij wakker. Eerst had ik niet zo'n zin om mijn warme bedje uit te komen, maar toen ik mijn vuurwerk zag wist ik het weer; het was oud jaar!! Om precies 00.00 wensten iedereen elkaar een gelukkig nieuwjaar en gingen we naar buiten om het vuurwerk af te steken. Wessel had heeel veel en mooi vuurwerk gekocht, het knalde heel hard. Marlot werd er ook wakker van, dus gingen mama, Marlot en ik maar binnen naar het vuurwerk kijken. Papa stak steeds mijn vuurwerk voor ons raam af, zo konden we het goed zien. Toen iedereen weer binnen was, had ik nog een verrassing; ik had nog confettiknallers!!! Gelukkig vond Wendy het goed als ik ze binnen afstak en zo heb ik iedereen mooi versierd. Om 2 uur werd ik toch wel een beetje moe en zijn alle kindjes lekker gaan slapen (Karlijn was ondertussen ook wakker geworden van het geknal!). De grote mensen hebben nog een glaasje met elkaar gedronken en nog even naar de televisie gekeken en zijn toen ook gaan slapen. Ik heb heerlijk tot half 9 geslapen, toen hoorde ik Marlot kletsen. Wendy en Karlijn waren ook al beneden en we hebben nog heel leuk samen zitten spelen. Om 11 uur zat iedereen weer fris en fruitig aan het onbijt. En na het onbijt en een laatste kopje koffie hebben we van iedereen afscheid genomen. Het was een geweldige nacht! Thuis zijn we nog even langs opa Fred en oma Annelies gegaan en daarna zijn we thuis lekker een filmpje op de bank gaan kijken en met de lego gaan spelen. Oud en nieuw is heeeel erg leuk, maar ook wel vermoeiend....






No comments: