Sunday, September 02, 2007

Hier aan de kust, de zeeuwse kust

Wij boffen toch maar met een opa en oma die een stacaravan in Zeeland hebben. Zo kunnen we regelmatig zomaar een weekendje "op vakantie" gaan. Want zo voelde het dit keer weer echt! Vrijdagavond zijn we na het avondeten meteen weggereden en toen we rond 8 uur in Zeeland aankwamen, hebben we de spullen uit de auto gehaald en zijn Marlot en ik meteen gaan slapen. In zeeland slapen we samen op een kamer, dus dat is meteen een feestje.. Toen we zaterdagmorgen wakker werden, wilde we meteen met al het speelgoed spelen. Het was hartstikke mooi weer dus konden we lekker buiten onbijten. Opa en oma hadden heel hard in de tuin gewerkt, dus we zaten op een heel sjiek terras! Na het eten ben ik even op de plaat met het zand gaan spelen en daarna gauw naar het speeltuintje gegaan. Vandaag reed de kar namelijk voor het laatst, dat wilde ik natuurlijk niet missen! Na een rondje op de kar heb ik ook nog meegedanst en gezongen. De juffen kenden me nog van de vorige keer en vroegen meteen of mijn zusje er ook was. Ze wilde wel even zien of haar handje al gegroeid was (die hadden we de vorige keer met verf op de knutselkast gezet). Vandaag kon je je laten schminken als een heks, maar ik vond een spin op mijn wang wel genoeg. Na het schminken gingen we naar Middelburg. We gingen eerst een stuk met de auto en daarna met de bus naar de binnenstad. Dat was hartstikke leuk! Toen we de stad inliepen was er een rommelmarkt. Ik zag een heel leuke nijntjepuzzel voor Marlot, die mocht ik van mama voor haar kopen. Ze vond hem hartstikke leuk! Op het terrasje wilde ze er meteen mee spelen. Op het marktplein stond een draaimolen, daar mochten Marlot en ik samen in. Voor Marlot was het de eerste keer dat ze in een draaimolen ging, dus ben ik maar naast haar gaan zitten en heb ik haar goed vastgehouden! Ze vond het superleuk!! In Middelburg staat een hele grote toren met een kroon op. Die toren heet de Lange Jan en die heb ik samen met papa helemaal beklommen! Het waren heel veel trappen, maar ik heb ze allemaal zelf gelopen. Toen we helemaal bovenin waren, kon je heel ver kijken. We konden de zee heel goed zien! We hebben ook nog even gewinkeld en ik mocht snoep uitkiezen voor als we terug op de camping waren. Het werd een hele zak vol! Toen we terug op de camping waren, hebben Marlot en ik nog een hele tijd samen met het zand zitten spelen. Ik geloof dat Marlot eindelijk door begint te krijgen dat je het zand niet op moet eten... Omdat het zo'n (onverwacht) mooi weer was, had papa bij de receptie een fietstoeltje geleend. Helaas paste het niet op de fietsen en hebben we er maar een fiets bijgehuurd. Daarmee zijn we 's avonds langs het Veerse Meer op gefietst naar een restaurantje. Daar hebben we heerlijk aan de waterrand gegeten en na het eten nog een stuk gewandeld. Er zaten 2 heel grote zwanen, die dronken uit het riool.. We hebben nog een ijsje op het terras gegeten en zijn toen heerlijk voldaan gaan slapen.

En gelukkig bleven we nog een dagje.. En het was weer prachtig weer!! Na een lekker buiten-onbijtje hadden papa en mama een leuk idee. We gingen een fietstocht maken langs het Veerse Meer en als het goed weer bleef zouden we gaan picknicken op het strand. En zoals jullie kunnen zien bleef het weer heel goed! Het waaide wel hard, dus papa en mama moesten soms heel hard trappen.. We hebben een tocht van ruim 20 kilometer gemaakt. Het eerste stuk fietsten we echt langs het meer en hebben we heel veel zeilboten, vogels en andere dieren gezien. Toen we bij "De Piet" aankwamen hebben we daar de fietsen neergezet en zijn we lekker gaan picknicken. Papa had mijn schep meegenomen dus konden we mooi nog een koffie-apparaat maken! Na een hele tijd op het strand geschept en gespeeld te hebben (er waren zelfs kinderen aan het zwemmen!) gingen we weer verder fietsen. De tocht ging nu langs een sluis en door weilanden, over dijken en langs boerderijen. Het was een heel mooie tocht, helaas heeft Marlot er weinig van gezien..... Die viel namelijk al binnen 5 minuten in slaap en sliep totdat mama een foto wilde maken! Papa en mama waren blij dat we weer op de camping waren, ze hadden houten billen gekregen !?!? Op de camping hebben we nog lekker buitengespeeld terwijl papa en mama de auto gingen inpakken en gingen opruimen. Aan het eind van de middag zijn we weer naar huis gereden en nadat we hier thuis macaroni hadden gegeten zijn we roodverbrand en heerlijk uitgewaaid gaan slapen, met het gevoel dat we 2 weken op vakantie zijn geweest!!! Wij willen dus graag nog een keertje terug!

Dikke kus van Noud en Marlot.
Ps er is ook een kort filmpje van Noud op het strand!

1 comment:

Anonymous said...

wat een bofkonten zijn jullie toch!
en wat is het heerlijk om te zien hoe jullie van het leven genieten!
en marlot..... we dachten altijd dat je op je moeder leek ,maar nu zien we toch dat eht iets anders uit begint te pakken.
wat een prachtige foto samen met je papa en wat lijken jullie op elkaar.
hartstikke leuk al die foto's en mooie verhaaltjes.
veel lieve kussen van ons allemaal uit la douce france.