Sunday, September 09, 2007

Viering van een belangrijke mijlpaal!!


Zoals ik al vertelde heb ik deze week een heel belangrijke mijlpaal in mijn leventje behaald. Ik heb nu namelijk geen speen meer, overdag geen luiers meer aan en vanaf nu ook 's nachts niet meer. Mama vindt mij nu echt steeds meer een kleuter worden in plaats van een peuter! Nu hoeven papa en mama dus noooooit meer luiers voor mij te kopen en omdat ze daar een heleboel geld mee uitsparen, mocht ik iets uitzoeken. Ik koos het allerleukste wat ik me kan bedenken; een dagje naar de Efteling!! Zaterdag zijn we eerst naar Arnhem gegaan om daar kaartjes te kopen. (met de airmiles, dus papa en mama hadden nog een koopje!) en vanmorgen was het dan eindelijk zover! Toen ik wakker werd waren papa en mama al aangekleed en waren ze alles aan het inpakken. Ik wist niet hoe snel ik me moest aankleden (het meeste doe ik tegenwoordig ook helemaal zelf trouwens!). Na een snel onbijtje gingen we allemaal in de auto op weg naar de Efteling. We waren er precies om 10 uur en mochten meteen naar binnen. Als eerste gingen we naar de "droomvlucht". De vorige keer vond ik de donkere stukjes een beetje eng dus ik vertelde Marlot al dat ze dan maar haar ogen dicht moest doen, maar dit keer vond ik eigenlijk helemaal niet eng. Marlot ook niet, die keek haar ogen uit! Na de droomvlucht gingen we naar het volk van Laaf. Toen we daar alles bekeken hadden en een lekker broodje gegeten hadden, mochten Marlot en ik in de draaimolen. We gingen in een ouderwetse koetsje zitten en papa en mama gingen ook mee. Ik heb Marlot goed vastgehouden hoor, want hij ging best hard op en neer. Daarna gingen we naar het sprookjesbos. Ik wilde alles zien en horen. Mama las steeds het verhaal voor en daarna gingen we het sprookje goed bekijken. Ik heb doornroosje gezien, de kabouters, het huisje van de heks en nog veel meer. Ook heb ik de schat van de draak aangeraakt, hij kwam wel dichtbij.... Alleen die wolf mag van mij uit het sprookjesbos blijven, daar bleef ik veilig vandaan! Marlot was er niet van onder de indruk, die lag gewoon heerlijk te pitten in de wandelwagen! In het sprookjesbos hebben we ook nog een stuk gezien van het sprookjestheater. Dat was heel leuk, ik heb goed meegezongen en gedanst met de toneelspelers! Na een beetje drinken en een zelfgebakken appelflap gingen we verder naar de carnavalspoppen. Gelukkig was Marlot ondertussen wakker, want ze vond dit echt geweldig! Ze zat de hele tijd te swingen en te zwaaien naar alle poppen. Omdat ik nu een echte grote jongen ben geworden, wilde ik eigenlijk ook wel eens in een echte stoere attractie. Dus mocht ik met papa mee in de bobbaan. Je zit dan in een karretje en gaat eerst heel stijl omhoog en dan keihard omlaag. Ik vond het echt geweldig!! Ik vond het zoo leuk dat ik nog wel in zoiets wilde. Dus mocht ik met mama mee in de Pegasus!! Dat is een hele hoge houten achtbaan. Daar ga je echt keihard in. Hij botste ook wel hard, maar was wel ontzettend gaaf! Het was alleen jammer dat een lompe jongen voor mee het ijzeren deurtje keihard in mijn gezicht liet vallen.... Nu loop ik met een bult van een poortje op mijn hoofd, toch een beetje een sof als je in zo'n stoere achtbaan bent geweest. Om de bult wat te verzachten kreeg ik van papa een ijsje. Na het ijsje zijn we in de attractie geweest die ik het allerleukste vind; de botsboten (pirana). Marlot ging ook mee en alleen papa en mama waren kliedernat. Ik lachte me een breuk!! Verder zijn we nog in de trein geweest, in de walvisbootjes, in de autootjes en vast nog bij veel meer. Gelukkig mocht ik op het laatst van Marlot even in haar wagen zitten, ik was namelijk zooo moe geworden. Ze mocht dan wel bij me op schoot hoor....Toen het park ging sluiten, moesten we er helaas ook uit. Ik mocht in het winkeltje ook nog iets uitzoeken, ik heb het drakenrietje gekozen. Op de terugweg hadden papa en mama nog een allerlaatste verrassing voor me;we gingen naar MacDonalds. En omdat het in Waalwijk heel erg druk was, zijn we in Den Bosch naar de Mac geweest. Wat een feestdag he? Op de terugweg lagen Marlot en ik al heel snel te slapen en zijn we thuis snel de pyjama's aan gaan doen. Nu liggen we allebei te dromen van al het leuks dat we vandaag gezien hebben.
Een hele dikke kus van een heel grote Noud.

No comments: