Saturday, January 06, 2007

vakantiepret


Wij zijn een paar dagen op vakantie geweest naar Belgie. Dinsdag zijn Marlot en ik eerst even naar de Kloek geweest. Voor Marlot was dit de eerste keer, dus ben ik maar even een paar keer gaan kijken. Maar ze zat steeds te lachen in haar wipstoeltje in de box, dus ze vond het wel leuk geloof ik! Ze mocht ook nog even slapen in de schommelwieg. Ik heb de hele ochtend tegen iedereen verteld dat ik maar eventjes bleef omdat ik op vakantie ging, dus was helemaal zenuwachtig toen papa en mama mij kwamen halen! Zij hadden de hele auto al helemaal volgepakt dus konden we snel gaan. Het was maar anderhalf uur rijden, dus we waren er zoToen we er aankwamen zijn we eerst naar het zwembad en de speeltuin gaan kijken. Die zagen er gaaf uit!!! Het huisje leek van buiten een beetje op een stal, maar van binnen was het erg mooi! Er was ook een stapelbed, waar ze heel handig een kast tegenaan hadden gezet, dus mocht ik bovenin slapen. Dat was wel heel stoer! Nadat we alle spullen in het huisje hadden neergezet, zijn we naar de speeltuin gegaan. Die was echt geweldig!! Je kon op heel veel dingen klimmen, klauteren en er waren heel veel grote glijbanen. Daar ben ik heeeeel vaak afgeweest! Alles zag er supermooi uit, alsof je in een groot sprookjeskasteel was! Na het spelen zijn we bij een restaurantje gaan eten. Ik had een lekkere pannenkoek met suiker en papa en mama natuurlijk belgische frieten! Ik kreeg een mooie kleurplaat-placemat en kleurtjes van een mevrouw. Ze was heel aardig, maar praatte wel een beetje raar.... (Papa en mama zeiden dat dat vlaams was ofzo!?). Daarna heb ik heerlijk geslapen in het stapelbed.


De volgende morgen was mama jarig! Papa en ik hadden slingers opgehangen en mama kreeg van ons allemaal kadootjes. Van mij lekkere doucheschuim die ik zelf had uitgezocht en van Marlot "schuurcreme" die ik ook voor haar had uitgezocht. Van papa kreeg ze wel een heel groot kado; namelijk een reisje naar Rome!! Ik geloof alleen dat Marlot en ik niet meemogen...... Toen we de gordijnen opdeden stonden er allemaal herten voor het raam naar ons te kijken! Ons huisje grenste aan de rand van een groot wildpark en die herten wilden natuurlijk weten wie er in dat stalletje sliepen. Dit keer geen Jozef en Maria.....Na een lekker onbijtje gingen we eindelijk naar het zwembad. Ze hadden een prachtig peuter/kleuterbad vol met allerlei kabouterhuisjes, sproeiers en ander leuks. Voor Marlot hadden we een grote zwemband meegenomen waar ze lekker in kon dobberen. Ze vond het heerlijk!!! Ik ging al gauw helemaal alleen van de kleine glijbanen af en vond het helemaal niet eng als ik kopje onder ging. Dus mocht ik van papa mee van de stoere waterglijbaan af! Mama vond dat ik er eigenlijk te klein voor was, maar papa vond dat ik dat best kon. En ik vond het helemaal het einde! Als we aan het eind in het water plonste, wilde ik meteen nog een keer!! Omdat Marlot op een gegeven moment toch wel erg moe werd, gingen we thuis een kopje soep eten.Daar bleef ik volhouden dat ik echt niet moe was, maar net toen we boodschappen wilden gaan doen was ik toch op de bank in een diepe slaap gevallen....Die avond heeft papa lekker voor ons gekookt en na een lekker bad zijn we allemaal lekker vroeg gaan slapen!


De volgende morgen mocht mama kiezen wat we gingen doen en zij wilde graag naar Maasmechelen.Daar waren allemaal leuke winkeltjes en omdat ik nog best moe was van al het spelen en zwemmen, vond ik het prima om rustig in de buggy te blijven zitten. We hebben voor mij nog een mooi vest gekocht, voor Marlot een paar mooie rompers, een hele lieve zwembroek en een leuke broek en voor papa een leuk overhemd. Toen we thuis kwamen wilde ik nog heel graag gaan zwemmen. Mama is toen met Marlot in het huisje gebleven. Marlot sliep en mama had nog een mooi boek. En wij gingen natuurlijk nog heel vaak van de glijbanen!! Dus vielen we 's avonds allemaal moe en heel voldaan in een diepe slaap!











Vrijdag was helaas de laatste dag van onze vakantie. We moesten al om 10 uur het huisje uit zijn, maar mochten nog de hele dag van het zwembad en speeltuin gebruik maken. En dat hebben we nog flink gedaan! Eerst zijn we naar de speeltuin gegaan, waar papa en ik nog een keer alle glijbanen uitgeprobeerd hebben en mama Marlot de fles heeft gegeven. En daarna voor de allerlaatste keer naar het zwembad! We hebben nog heerlijk gezwommen, gedoken, gegleden en gespeeld en zijn nog heel vaak van de glijbanen afgeweest. Papa en mama vonden mij een echte waterrat!!(is dat nou hetzelfde als een beverrat??). En na een afscheidsmaaltijd met belgische frieten en een ijsje, was de vakantie echt afgelopen!! Maar ik denk dat we er nog wel een keertje terugkomen. We hebben nog zoveel dingen in de buurt niet gedaan!
Ik wou dat het altijd vakantie was........

Dikke kus van Noud

1 comment:

Anonymous said...

zo te zien hebben jullie het goed gehad en veel plezier. En Maartje ik lees dat jij een mooi kado hebt gekregen van je man! Lijkt mij ook wel wat. Als Karlijn wat groter is.
Werkse weer!!

groet Wendy