Tuesday, April 01, 2008

Paaseieren in de sneeuw!!!


Ja, je leest het goed! Wij hebben pasen in de sneeuw gevierd. Nee, we zijn niet naar Oostenrijk of Zwitserland geweest maar gewoon in ons eigen Zeeland!!!Ondanks dat ik nog niet helemaal opgeknapt was, zijn we vrijdag toch maar naar Zeeland gegaan. Na een gezellige autorit (de dvdspeler mocht aan!) kwamen we aan het eind van de middag in Zeeland aan. Ik zag meteen dat er een aantal dingetjes in de stacaravan veranderd waren, er hingen geknutselde beestjes op de spiegel en er stond wat nieuw speelgoed. Na een lekkere maaltijd zijn we gaan slapen. Ik had 's nachts weer buikpijn en heb even tussen papa en mama ingelegen. De volgende ochtend hebben we eerst lekker in de stacaravan gespeeld en zijn we om 1o uur naar de kantine gegaan. Daar kon je namelijk eieren verven. De meisjes van het kinderteam herkende mij meteen en vonden het hartstikke leuk dat we er weer waren! Eerst mochten we een kleurplaat kleuren voor de kleurwedstrijd en daarna mochten we een hardgekookt ei verven met verf en een kwast. Er waren ook nog 2 kinderen jarig, daar hebben we voor gezongen en die trakteerde op spekjes. Dat was nog eens een leuk begin van het seizoen!In de stacaravan heb ik ook nog eieren geverfd en versierd. 's Middags voelde ik me weer niet helemaal lekker en ben ik eventjes gaan slapen. Na het dutje was ik weer opgeknapt en zijn we naar het zwembad in Goes gegaan. Dat was echt superleuk! We hadden van Rogier en Christa al gehoord dat het zo leuk was, maar het overtrof echt al onze verwachtingen! Er waren allemaal verschillende baden en speeltoestellen. Ook Marlot vond het helemaal geweldig en wilde niet anders doen dan "semmen". Ze ging zo op haar kop de glijbanen af! Dat wordt dus op zoek naar kleine zwemvleugeltjes voor onze 2e waterrat!! Toen we terugkwamen waren we allemaal erg moe. Helaas kreeg ik die nacht weer buikpijn en heb ik weer slecht geslapen..



Op eerste paasdag had de paashaas de eitjes binnen verstopt. Het was ook zo koud en nat buiten. Het hagelde de hele tijd. Marlot en ik moesten goed zoeken want hij had goed zijn best gedaan. Toen we echt alle eitjes hadden gevonden, zijn we lekker gaan onbijten. 's Morgens leek mijn buikpijn steeds weg te zijn en had ik honger als een paard. Gelukkig hebben ze in Zeeland heerlijke broodjes bij de de winkel!! Na het onbijtje gingen we weer naar de kantine. Vandaag mochten we eieren zoeken met een echte paashaas! Er lagen allemaal witte eieren verstopt, die moest je bij de paashaas inleveren. Maar wie het gouden ei had gevonden kreeg een prijs. Helaas had ik het gouden ei niet gevonden, maar het was wel erg leuk! 's Middags gingen we naar Vlissingen, daar was een paasmarkt. Maar toen we daar aankwamen voelde ik me weer niet lekker en begon het keihard te hagelen.. Na een korte wandeling zijn we dan ook maar ergens koffie gaan drinken en weer naar huis gegaan. Mama had nog voorgesteld om naar een binnenspeeltuin te gaan, maar ik wilde alleen nog maar naar bed. Dat heb ik dan 's middags ook maar gedaan! Die nacht leek het een beetje beter te gaan met mijn buik, maar ik moest nog steeds niet aan chocolade-eieren denken!!


Toen ik op tweede paasdag al vroeg wakker was (weer buikpijn) en naar buiten keek, was er een grote verrassing! Er lag een heel pak sneeuw!!! Dik aankleden en naar buiten dus. Gelukkig hadden papa en mama en ook wel zin om in de sneeuw te gaan spelen en konden we al snel een s
neeuwpop gaan maken. Marlot vond het eventjes ook erg leuk, maar vond het toen toch wel koud worden. Mama en ik hebben de sneeuwpop afgemaakt met een manderijn en de muts van oma Jose! De hele winter hebben we hier op gewacht en notabene nu de lente officieel begonnen is, ligt er een dik pak sneeuw!

1 comment:

Anonymous said...

Hé zus! Stuur me even een mailtje, dan weet ik welk e-mail adres julie nu gebruiken. Dan mail ik je het adres waarvan je de virus scanner kan downloaden.

Groeten! Kerijn.