Tuesday, May 13, 2008

Mei-vakantie


Helaas is de vakantie nu echt afgelopen, maar wat hebben we genoten! Allereerst zijn we op zaterdag naar 't Schinkel gegaan. Eigenlijk zouden we pas woensdag gaan maar omdat het zo'n mooi weer was en papa toch een paar dagen vrij had, besloten we toch maar alvast te gaan. Rogier, Christa, Jelle en Carlijn waren er ook al. Zondag was opa jarig en hebben we thuis geslapen om daarna 's avonds weer terug te komen. Op woensdag kwamen Kerijn, Martine, Norina en opa en oma ook op het apenwoud staan. Dat was nog eens gezellig. We hebben heeeel veel met Jelle, Carlijn en Norian gespeeld. Ik ging iedere keer 's ochtends knutselen of spelletjes doen en ook overdag heb ik aan heel veel dingen meegedaan. Marlot vond het geweldig om achter haar poppenbuggy de hele camping af te lopen. Gelukkig kende iedereen haar al snel want ze liep vaak net even verder dan wij dachten! Ik heb op de camping samen met Jelle meegedaan aan een zwijntjestocht in het bos, salamanders gezocht, schat gezocht en nog veeel meer! Ook hebben we een heel lange wandeling gemaakt. Marlot en Norian zaten in de rugdrager, maar ik heb ruim 6 kilometer zelf gelopen! Opa en oma hebben me een heel klein stukje 'kakkestoelemeijer" gedragen maar dat was eigenlijk voor de show hoor! De eerste dagen was het nog niet zo'n heel mooi weer, maar aan het eind van de week was het prachtig!!Helaas kwam aan deze supervakantie weer een einde, maar onze mei-vakantie was nog lang niet voorbij.....Hieronder zien jullie een 'kleine' selectie uit alle foto's die mama gemaakt heeft van onze schinkelvakantie...




Toen we thuis kwamen was het hier volop zomer! We hebben dus heerlijk in de achtertuin met de waterbaan, zwembadje en watertafel gespeeld. Ook Pim en Ella waren blij dat we weer terug waren en zijn bijna de hele week bij ons komen spelen. Omdat het zo warm in Nederland was, moesten Marlot en ik hoognodig nieuwe zomerspullen. Dus zijn we ook nog gezellig met zijn drietjes een ochtendje de stad in geweest. Op dinsdag had mama wel een heel speciale verrassing; wij gingen met zijn tweetjes een dagje op stap! Papa was weer aan het werk gegaan en Marlot ging naar de Kloek dus hadden wij lekker de tijd om samen op pad te gaan! We zijn naar Tivoli geweest. Ik vond het echt geweldig. We waren er om 10 uur en zijn pas om 3 uur weer naar huis gegaan! Ik ben in een reuzerad geweest, op een luchtkussen, in buggyautootjes, de zweefmolen, de draaimolen (al vond ik die een beetje saai), botsautootjes en nog veel meer. Het allerleukste vond ik de achtbaan, daar zijn we echt wel 20 keer in geweest! Ook de bijen vond ik geweldig, maar daar werd mama heel erg misselijk in.. In het park liepen ook 2 figuren rond, Tiffie en Toffie. Ik heb me door hen laten schminken en daarna heb ik nog meegedaan aan het dansen en spelletjes doen met een bal. We hebben samen lekker koffie gedronken en een frietje gegeten en zijn toen weer naar huis gegaan. Op de terugweg viel ik meteen in slaap en heb vervolgens nog ruim 2 uur liggen slapen. Het was ook zo'n geweldige dag!!!




En nog was de meivakantie niet afgelopen! Vrijdagavond zijn we namelijk ook nog naar Zeeland gereden! Toen papa thuis kwam, hebben we de auto ingepakt en gingen we eerst naar de MacDonalds. Na een heerlijke happy meal kon de reis beginnen! Omdat ik al verwachtte dat het weer een druk weekendje zou worden, gingen we in de auto alvast slapen. Toen we rond half 9 op de camping aankwamen wilde ik meteen naar bed. Opa en oma waren er al en dat vond Marlot zo gezellig dat die helemaal niet meer wilde gaan slapen... De volgende morgen werden we samen rond half 8 wakker. Nadat we nog gezellig bij opa en oma hadden gelegen, ben ik met oma broodjes gaan halen. We moesten namelijk een beetje opschieten, want om 10 uur vertrok de kinderkar weer! Op de camping rijdt namelijk een kar iedere morgen de camping rond om alle kinderen op te halen. We maken dan een grote ronde over de camping terwijl we allemaal liedjes zingen. Marlot mocht dit jaar ook mee, maar die moest nog wat slaap inhalen.. Na de ronde gingen we allemaal dansen en toen moesten de moeders weg! We gingen iets moois voor moederdag maken, dus mocht papa een keertje mee knutselen! Ondertussen was het weer zo warm geworden dat opa het badje voor ons op had gezet. De speeltuin in Zeeland is helemaal vernieuwd, er staan allemaal prachtige speeltoestellen in. Vooral het springkussen is echt heel gaaf! 's Middags zijn we op de fiets naar het Veerse Meer gereden en hebben we daar heerlijk zitten scheppen en gezwommen. Marlot vind kastelen en koffieapparaten maken net zo leuk als ik. Gelukkig hadden we dus 2 scheppen meegenomen! Ook het zwemmen vind ze heerlijk, ze wilde haar bandjes bijna niet meer afdoen! En 's avonds hebben we lekker met zijn allen ge-bbqt, het was ook nog zo'n lekker weer! Ook was er nog een voorstelling waar we naar toe gingen, het ging over 2 clowns die rommel op de camping maakte. Nog eventjes in het speeltuintje spelen en de dag zat er alweer op! Zondag was het moederdag. Ik had al een hele tijd geleden op school een kadootje voor mama gemaakt en gelukkig hadden we er aan gedacht om hem mee te nemen. Ook Marlot had haar kadootje meegenomen. Mama kreeg van mij een heel mooie ketting van rietjes en kralen, van Marlot een zelfgekleurd fotolijstje met een heel mooie foto erin. Ook kreeg ze van ons allemaal een zonnekap voor op haar camera. En natuurlijk het kadootje wat papa en ik geknutseld hadden. Dat was een versierd doosje met hartjessnoepjes erin! Mama was er superblij mee. Ze heeft mijn ketting de hele dag omgehad! Omdat oma papa's mama is, hadden we voor haar ook een klein kadootje meegenomen. Het was een voorleesboek dat 'van oma mag dat wel' heet! Nadat we mama en oma verwend hadden met een lekker onbijtje ging ik weer de kar op. Helaas was Marlot lag Marlot weer te slapen.. Na het dansen en swingen, ging ik even knutselen. Dit keer gingen we een kleurplaat maken, daar vind ik niet zoveel aan dus was ik zo klaar... Deze middag gingen we naar zee. We zijn naar Vlissingen gereden en hebben daar heerlijk op het strand gespeeld. Ook zijn we met onze voeten in het water geweest, maar dat was nog wel heel erg koud!! Nadat we heeel veel koffieapparaten gemaakt hadden gingen we op de boulevard nog een ijsje eten. Ik mocht een heel groot ijsje met vanille en banaan. Mmmm.... 's Avonds gingen papa en opa voor de moeders koken, dus dat werd weer bbq!!! En maandag hadden we nog een dagje vrij. Vandaag was Marlot eindelijk een keer wakker toen de kar reed en mocht ze dus ook mee. Ze mocht bij de juffen op schoot zitten en vond het helemaal geweldig! Ze klapte en zwaaide enthousiast met alles mee. Ook wilde ze meedoen met het dansen, maar ze snapte niets van het 'Tejo, tejo-lied! Toen we gingen knutselen, wilde Marlot ook meedoen. Gelukkig was er een heel aardig meisje dat ons best wilde helpen. Ze heet Karlijn en is heel erg lief!! Voor heel veel kinderen was dit het laatste dagje van de vakantie, maar ik mocht nog een dagje langer blijven. Mijn school begon namelijk pas woensdag dus mocht ik nog een nachtje bij opa en oma blijven. 's Middags zijn we nog een keer naar het strandje gefietst en hebben daar nog lekker geschept en gezwommen. 's avonds nog een frietje op de camping en toen hebben we papa, mama en Marlot uitgezwaaid. Die moesten weer aan het werk en naar de Kloek! Ik heb opa en oma vandaag nog meegeholpen met opruimen en toen zat ook voor mij de vakantie er weer op. Morgen op school een heleboel te vertellen dus!

1 comment:

Anonymous said...

wat een bofkonten! zo`n heerlijke vakantie in de maand mei.
we genieten van jullie verhalen en prachtige foto`s. en nu nog een tijdje hard werkrn en dan gauw in de auto naar frankrijk. veel dikke kussen van oma kokkie en opa tuinman.