Wednesday, March 12, 2008

Hiep hiep hoera!!!!


Vandaag ben ik dan echt jarig! Ik ben nu een echte kleuter, want ik ben al 4 jaar!!Eigenlijk ben ik al dagenlang mijn verjaardag aan het vieren. Het begon zondagmorgen. Toen ik wakker was, kroop ik net als anders bij papa en mama in bed. En ineens wist ik het weer; vandaag was mijn feest! Ik wilde toen meteen naar beneden gaan. Beneden was alles versierd en mocht ik met mijn handen voor mijn ogen aan tafel gaan zitten. Ik kreeg van mama een nieuwe broek en een shirt met Noud 4 erop. Van Marlot kreeg ik allerlei plantenpotjes, zaadjes en harkje en schepje. Ook kreeg ik van haar een doosje Knex. Van papa en mama kreeg ik een heel grote doos Kapla. Dat zijn allemaal kleine plankjes waar je heel mooie dingen van kunt bouwen. Ik ben er meteen mee gaan spelen. Na het spelen hebben we een lekker taartje gegeten en alles klaargezet voor het feest.Eerst kwamen Rogier, Christa, Jelle en Carlijn. Ik kreeg van hen een grote doos lego, een klein doosje lego en een bouwplaat. Al gauw kwamen ook de opa's en oma's. Ik kreeg van opa Fred en oma Annelies een heel grote doos houten blokken en een echte gereedsschapskist. Van opa Walter en oma Jose kreeg ik een politieboot van playmobil. Daarna kwam er heel veel bezoek tegelijk. Papa en mama hadden een heel gave taart laten maken met een foto van mij en Pluto erop!!Het was supergezellig en ik heb heel erg leuk met Jelle, Qu en Maud gespeeld. Marlot besloot dat ze nu wel genoeg publiek had om eens echt te gaan lopen... Mama had allemaal lekkere dingetjes gemaakt en nadat iedereen weg was, hebben we nog even alle kado's goed bekeken. Ik ben echt ontzettend verwend. Ik heb heel veel lego gekregen, playmobil, een vriendenboekje, een dvd van Doornroosje, assepoester, Alice in Wonderland en Sneeuwitje, een stepje, een magneetboek, knikkers en nog heel veel meer. 's Avonds was ik best wel moe en na een lekker warm bad ben ik als een roosje in slaap gevallen. Wat een heerlijk feest heb ik gehad..
.
Maandag ben ik gewoon naar de Kloek gegaan en heb daar uitgebreid over mijn verjaardag verteld en 's avonds heb ik nog eventjes met mijn nieuwe speelgoed gespeeld. Maar dinsdag begon weer als een echte feestdag! Papa zou eigenlijk alleen meegaan naar mijn feestje op de Kloek, maar de dag daarvoor had een collega van mama geregeld dat mama toch meekon! We hoefden er pas om 9 uur te zijn, dus konden lekker rustig aandoen. Op de deur van de peuterhof hing al een poster waarop stond dat ik vandaag voor het allerlaatst op de Kloek was. Ook hingen er slingers en was de stoel voor mij versierd. Toen alle kindjes er waren, werden de muziekinstrumentjes uitgedeeld. Ik koos de xylofoon. Iedereen ging voor mij zingen en muziek maken. Ook kreeg ik een mooie kroon met glitterletters. Na het zingen gingen we de kaarsjesrups wakker maken. Er mochten nu 4 kaarsjes aan, dat is het meeste op de Kloek! Na de kaarsjes hadden de kindjes kadootjes voor me. Een paar kinderen hadden mooie tekeningen voor me gemaakt waarop stond dat ze me gingen missen. Ook kreeg ik een mooie map met al mijn knutselwerkjes erin en mocht ik een kadootje uit de mand kiezen. Ik koos een visspelletje. Daarna was het tijd om te gaan trakteren. We hadden voor alle kindjes een zwaaihandje laten maken met mijn foto erop en voor de juffen had mama mooie potten versierd met mijn foto. Iedereen vond het leuke traktaties en nadat we met z'n allen gingen zwaaien, gingen papa en mama weer werken en ging ik genieten van mijn allerlaatste dagje op de Kloek. Toen mama mij kwam ophalen kreeg ik van Elena nog een heel lieve brief waarin ze schreef hoe zij me de afgelopen 2 jaar had leren kennen. Elena moest ook een beetje huilen toen ik wegging, maar dat was niet nodig hoor. Ik kom immers nog heel vaak mee Marlot wegbrengen en dan ga ik mijn juffen heel snel een kusje geven!

En vandaag was ik dan eindelijk echt jarig! Toen ik wakker werd en naar beneden gin
g was daar alles weer opnieuw versierd! Dat was een verrassing en dat was niet de enige want ik kreeg ook nog een paar kadootjes. Van Marlot kreeg ik een schiet-ijsje, van mama een doos ridderstickers en van papa een doosje blauwe Kapla. Ik had echt niet meer verwacht dat ik nog meer kadootjes zou krijgen. Papa had lekker een dagje vrij genomen en na een uitgebreid onbijt gingen mama en ik naar de speelzaal. Want ook daar moet ik helaas afscheid van nemen...In de speelzaal hingen al slingers voor me klaar en Thea had een prachtige kroon voor me gemaakt. Aan de ene kant stond Bob de Bouwer erop en aan de andere kant een zwaaihandje. Nadat de mama's koffie hadden gedronken en wij hadden gespeeld, ging Thea een verhaal voorlezen. Het ging over een slak die jarig was. Na het voorlezen gaan we altijd naar de koffiekamer waar de opa's en oma's zijn. Daar zingen we altijd met z'n allen liedjes en gaan dan samen een activiteit ondernemen. Dit keer gingen we natuurlijk mijn feestje samen vieren. Er was ook een opa jarig, die werd 88! Het was wel heel bijzonder om dat samen te vieren natuurlijk! Eerst kregen alle kinderen en de opa's en oma's een muziekinstrumentje en gingen we samen verjaardagsliedjes zingen. Daarna mocht ik boven op de stoel gaan staan, de opa durfde dit niet! Iedereen zong een speciaal afscheidslied voor me en zwaaide met zijn hand. Ik kreeg van de opa's en oma's een heel stoere auto kado en van Thea en de kinderen een setje glitterstiften en potloden. Toen was het traktatietijd. We hadden voor de opa's en oma's chocoladesoesjes meegenomen en voor de kinderen een potje bellenblaas met mijn foto erop. Ook kregen de kinderen een zakje spookjeskoekjes. Na heel veel zwaaien en afscheidshandjes en kusjes gingen mama en ik weer naar huis. Daar wachten papa en Marlot al op ons. Omdat papa de hele dag thuis was, hebben we heerlijk met al mijn nieuwe speelgoed kunnen spelen. We hebben de ambulance van lego in elkaar gezet en er een ziekenhuis bij gebouwd, hebben van de Kapla een piratenschip gemaakt en een hele grote vrachtwagen en ik heb het filmpje van Doornroosje gekeken. Om 4 uur gingen we oma Annelies ophalen. Omdat ik jarig was gingen we naar het pannenkoekenhuis. Opa Fred kon helaas niet mee want die had schilderles. Toen we bij de pannenkoekerbakker aankwamen, waren opa Walter en oma Jose er al. Boven de tafel hingen slingers en ballonnen en op mijn pannenkoek kreeg ik echt vuurwerk! Ook kreeg ik een heleboel muntjes waar je iets mee in het winkeltje kon kopen. Ik heb een puzzel met 60 stukjes uitgekozen en een dvd van dip en dap. En dan heb ik nu nog muntjes over voor in mijn portemonnee!!
Ik ga gauw slapen, want morgen ga ik echt naar school!

1 comment:

lefobserver said...
This comment has been removed by a blog administrator.