Friday, March 13, 2009

HIEP HIEP HIEP HOERA!!!!!!!


Na heel veel nachtjes slapen was het dan eindelijk zover!!!!! Ik ben jarig!!!!!!!! Vanmorgen werd ik om 6.10 wakker en ik wist het meteen; ik ben nu 5 jaar! Gelukkig mocht ik even bij papa en mama rustig wakker worden (en dat werd Marlot toen natuurlijk ook) en om 6.45 mocht ik eindelijk naar beneden. Papa en mama hadden de kamer heel erg mooi versierd en ik moest met mijn handen voor mijn ogen aan tafel zitten. Toen kwamen ze zingend met de kadootjes binnen. Van papa & mama kreeg ik een pakket vol met feestkleren (zelfs met nieuw ondergoed en sokken) en natuurlijk een poloshirt met " Noud 5 erop! (ik heb ze van alle jaren nog bewaard en heb dus een collectie van 1 t/m 5). En een heel groot pak, daar zat een Hotwheels racebaan in. Ik vind hem echt supervet!!!!!!! Van Marlot kreeg ik autootjes voor mijn racebaan en een eftelingkwartetspel. Daarna kreeg ik van papa & mama nog een plat kadootje. Daar zat een foto in van mijn nieuwe ridderbed! Dat had ik dus echt niet meer verwacht! Papa en mama hadden mij namelijk gezegd dat ze het bed te duur vonden, maar nu kreeg ik en een racebaan en dus mijn nieuwe bed! Het nieuwe bed komt pas met pasen, maar ik ben er echt superblij mee! Na een lekker feestonbijtje, gingen we ons klaarmaken voor het feest op school. Op mijn school hebben ze de goede gewoonte dat je op je verjaardag een kwartiertje later mag komen, zodat iedereen er helemaal klaar voor zit! Gisteren heb ik met mama en Ella cakejes gebakken voor mijn tractatie. Papa (!!) had allemaal ridders en prinsessen uitgeknipt die we in de cakejes hadden geprikt. Samen met mijn kasteel zag het er helemaal geweldig uit! Toen we de klas inkwamen, stonden mijn vriendjes bij de deur muziek te maken en maakten 2 andere kinderen een boog om de kring in te lopen. Daarna mocht ik vertellen, liedjes uitkiezen en kiezen wie er naast me mochten zitten. Marlot was ook in de kring gaan zitten en deed overal heel erg goed aan mee. Toen ik dus iemand mocht kiezen om in de kring te dansen, koos ik Marlot. Ik vond het wel heel erg knap van mijn zusje! Mijn juffrouw vond al dat Marlot wel in de klas mocht blijven, maar mama kan haar thuis nog niet missen hoor! Juffrouw Yvonne moet echt nog 1,5 jaar wachten! De juf had een prachtige NEC muts voor me gemaakt en ik mocht ook nog een wens doen. Ik zeg natuurlijk niet wat ik gewenst heb, want dan komt hij niet uit! Tussen de middag had mama lekker breek-brood voor me gemaakt en nadat ik nog eventjes met mijn racebaan had gespeeld, ging ik weer naar school. Dat vond ik helemaal niet erg hoor, want op je verjaardag mag je lekker de hele dag kiezen wat je doet. En ik mocht de klassen rondgaan! Toen ik 's middags uit school kwam, kwamen de opa's en oma's ook meteen. Van opa Walter en oma Jose kreeg ik een leeuwentemmersact voor in het playmobilcircus en van opa Fred en oma Annelies een muziekdoosje en kaartjes voor een voorstelling in het badhuis!! Ook lagen er heeeeeeel veel kaarten voor me. Na een lekker gebakje gingen we ook nog naar de pannekoekenbakker. Daar krijg je namelijk heeel veel muntjes als je jarig bent, waar je dus ook heel veel voor in het winkeltje kunt kopen! Ik was wel moe en wilde thuis gauw lekker gaan slapen. Morgen heb ik immers weer feest! Wat is het toch leuk om 5 te zijn!!!!!!!!!!




No comments: