Saturday, February 21, 2009

Driewerf ALAAF

Mama heeft de afgelopen weken hard gewerkt aan onze carnavalspakken en gisteren was het dan zover; het carnavalsfeest op school. Marlot wilde natuurlijk ook verkleed en mama en Marlot brachten mij 's morgens naar de klas. De hele klas was versierd en alle tafels stonden tegen elkaar in het midden van de klas. Eerst gingen we met zijn allen in de gymzaal hossen en daarna mochten we in de klas een modeshow houden. We deden dat niet gewoon op de grond, maar mochten gewoon boven op de tafels lopen. Dat vonden we echt superleuk! Als eten en drinken kregen alle kinderen een rose koek en een pakje appelsap. Ik vind carnaval zoooo leuk! Om half 11 gingen alle klassen naar buiten voor de optocht. Alle klassen hadden een
kar versierd
voor de optocht. Omdat bij ons in de klas een meisje ging verhuizen naar Rotterdam, hadden wij een ijsprinses-kar gemaakt. Jannemijn mocht als ijsprinses in de kar staan en we hadden grote borden gemaakt, met daarop "Jannemijn onze ijsprinses, veel succes". Het was heel erg mooi geworden. Gelukkig was het droog om half 11 en kon de optocht van start gaan. De avond van te voren maakte ik me nog wat zorgen of wij de kar wel dat hele eind konden trekken, maar gelukkig kwamen en grote kinderen ons helpen. Het was heel erg leuk en druk aan de kant. Ik zag mijn oude juf van de Kloek nog en oma was ook als verrassing gekomen. Dat was nog eens leuk! Toen de optocht af was gelopen hebben we nog heel lang met de hele school op het plein gehost. Een heel stel grote kinderen hadden een grote kring gemaakt waar ze steeds wat kleuters tussen lieten. Het was echt harstikke leuk! Ook was een prijsuitreiking waarbij we helaas geen prijs wonnen. De klas die had gewonnen had een luizenkar gemaakt en de juffen liepen in pakken met daarop; ik heb een luizenbaan.. Wel jammer, want onze kar was wel erg mooi. Na het hossen gingen we nog even naar de klas terug en daarna naar huis. We hadden vakantie!!!!!!!!!!!!! Eerst kwam Abel nog bij spelen en 's avonds gingen we naar de pannenkoekenbakker om te vieren dat het vakantie was. Wat een leuke dag!

No comments: