Thursday, November 27, 2008

Bakpieten in huis....


Gisteren kwam Samuel bij ons spelen en had mama een leuk idee; we gingen pepernoten bakken! Mama had 's morgens het deeg al klaar gemaakt zodat we gelijk konden beginnen.

Natuurlijk moesten we eerst onze bakmutsen op doen. Samuel en ik hadden heel veel mooie bolletjes gemaakt, Marlot vond het nog een beetje moeilijk en ging liever kleuren..Mama had ondertussen een cd-tje met sinterklaasliedjes opgezet en tot onze grote verbazing zong Marlot zo alle liedjes mee!!! Toen we klaar waren met pepernoten bakken, hebben Samuel en ik nog heel lang zwarte piet gespeeld. We hebben heel veel speelgoed ingepakt en uitgedeeld. 's Avonds mochten we ook nog bij opa Fred en oma Annelies onze schoen zetten. Vrijdag mogen we gaan kijken. Oma was namelijk een piet tegengekomen die zei dat wij donderdagavond de schoen mochten zetten, maar dan kunnen wij niet, dus mochten we hem alvast gisteren neerzetten en vrijdag ophalen. Vandaag hebben we een heel drukke dag. Vanmorgen ben ik met mijn klas naar het kasteel in Hernen geweest. Toen ik op school aankwam, was ik heel trots dat ik mijn NEC t-shirt aan had. De school was namelijk in NEC kleuren. Alle juffen en meesters hadden NECkleren aan en heeel veel kinderen waren geschminkt in NECkleuren. Ook hingen er grote spandoeken en NECparaplu's op de speelplaats. NEC speelt vanavond een belangrijke wedstrijd tegen de Spurs en natuurlijk staan wij als school achter NEC! Papa en mama gaan vanavond ook, Ilse komt bij ons oppassen. En vanmiddag hebben we ook nog het afscheidsfeestje van een juf van de Kloek. Mama gaat helpen met de drankjes en hapjes en dus mogen wij er ook de hele middag bij zijn!!! Een leuke, drukke dag dus!

No comments: