Wednesday, July 09, 2008

Land van Jan Klaassen


Mama en ik hebben er zo langzamerhand een traditie van gemaakt om in de vakantie 1x een dagje samen op stap te gaan. Marlot gaat dan naar de Kloek en wij gaan samen iets leuks doen. Dit keer had mama van een collega een tip gekregen; het land van Jan Klaassen. En dat was een supertip. Nadat we Marlot naar de kloek hadden gebracht, waar ze al snel met Cees en Vienne aan het spelen was, reden we ernaar toe. Het was een half uurtje rijden en met onze nieuwe auto is dat geen enkel probleem..
Er was een heel grote buitenspeeltuin en een binnenspeeltuin. Eerst hebben we gekeken wat er allemaal te doen was en toen ben ik lekker gaan spelen. Net toen we binnen even iets wilden gaan drinken, begon de poppenkast. De eerste voorstelling duurde ruim 45 minuten en was heel erg leuk. We moesten allemaal onze handen voor de ogen doen en heel hard dingen meeroepen. Ik keek stiekem wel door mijn vingers heen hoor!
Daarna zijn we wat gaan drinken en zijn we binnen gaan spelen. Er was zowel binnen als buiten een treintje en er was ook een heel land gemaakt met alle huisjes van Jan Klaassen. Daar hadden ze ook heel gekke telefoons, die vond ik het allerleukste! Daarna nog een poppenkastvoorstelling gezien en nog binnen gespeeld. Om 15 uur waren we allebei wel een beetje moe geworden en gingen we weer naar huis. Ik had van mama een cd-tje gekregen met allemaal verhalen van Jan Klaassen erop en een verhaal ging over slaapzand. Dat hielp goed, want ik was al snel in dromenland in onze auto! Het was een heerlijke dag en toen ik 's avonds met papa mee naar de Makro mocht, heb ik voor mama een setje met badschuim ed gekocht om haar te bedanken voor de leuke dag!
Ze was er superblij mee!

No comments: